فرمان و نوشته اى كه او به همراه دارد عهدنامهاى است به املاء جدش پيامبر ( صلى الله عليه وآله ) و به خط على ( عليه السلام ) كه در آن چنين آمده است : " آنان را به قتل برسان و باز هم به قتل برسان و طلب توبه از كسى مكن " . از امام باقر ( عليه السلام ) منقول است كه فرمود : " قائم ( عليه السلام ) با فرمان جديد و قضاوت جديد قيام كند با عرب ها به شدت برخورد نمايد و روش او جز شمشير نباشد ، او از احدى طلب توبه نكند و در راه خدا از سرزنش هيچ ملامتگرى نهراسد " [1] فرمان جديد كه در عبارت حديث آمده يعنى اسلام كه توسط ستمگران محو گرديده و مسلمانان از آن فاصله گرفتهاند ، اسلام و قرآن بوسيله آن حضرت ديگر بار حيات خود را بازيابد و اين موضوع براى عربهائى كه از حاكمان سركش خود اطاعت و با آن حضرت به دشمنى و ستيز برخواسته اند ، دشوار مىآيد . از امام صادق ( عليه السلام ) نقل شده كه فرمود : " قائم ( عليه السلام ) در جريان نبرد خود با مسائلى روبرو شود كه رسول خدا ( صلى الله عليه وآله ) با آن مواجه نشده زيرا پيامبر خدا ظهور كرد در حالى كه آنان سنگ و چوب تراشيده ( بت ) را مىپرستيدند اما در زمان قائم ، مردم بر او مىشورند و كتاب خدا را براى آن حضرت تأويل و تفسير مىكنند و ( به خيال خود ) براى دفاع از قرآن با او مىجنگند . " [2] ما گاهى ديدهايم كه چگونه حاكمان و دانشمندان وابسته به آنان ، آيات خدا را براى مبارزه با اسلام و علماى دين توجيه و تفسير مىكنند ! به گفته برخى روايات غضب آن حضرت منافقينى كه خود را در پوشش اسلام مخفى مىسازند دربر مىگيرد . افرادى كه چه بسا خود را ميان اطرافيان حضرت پنهان مىكنند اما او با نور و حكمتى كه خداى سبحان در قلبش جاى داده آنان را شناسائى مىكند .