responsiveMenu
فرمت PDF شناسنامه فهرست
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
نام کتاب : چهارده نور پاك ( فارسي ) نویسنده : دكتر عقيقى بخشايشي    جلد : 1  صفحه : 92


برانگيخته مى شويد و در بهشتهايى مانند باغهاى اردن سكونت مى گزينيد و اگر ايمان نياوريد ، كسانى از شما را مى كشد و سپس كه مرديد به آتشى كه براى شما آماده است ، گداخته مى شويد . در اين موقع رسول خدا ( صلى الله عليه وآله ) مشتى از خاك برگرفت و سپس گفت :
" آرى ! چنين مى گويم . تو خود نيز يكى از آنان هستى و خاك را بر آنان پاشيد و اين آيه را بر آنان تلاوت كرد : " يس . والقرآن الحكيم . انك لمن المرسلين . . . فاغشيناهم فهم لايبصرون " ( 1 ) و بى آنكه او را ببينند از ميان آنان گذشت و خاك بر سران هنوز بر روپوش پيامبر مى نگريستند و يقين داشتند كه زير آن خفته است . تا بامداد شد وعلى ( عليه السلام ) از بستر رسول خدا برخاست و دانستند كه نقشهء آنان نقش برآب شده است . آنان على ( عليه السلام ) را ديدند . او با كمال خونسردى پرسيد : چه مى گوئيد ؟ گفتند : محمد را مى خواهيم . او كجاست ؟ فرمود : " مگر او را به من سپرده بوديد تا از من تحويل بگيريد ؟ او اكنون در خانه نيست . " چهره‌هاى مأموران قتل و كشتار از شدت غضب و خشم برافروخته شد و خشم گلوى آنان را مى فشرد و از اينكه تا صبحگاهان صبر كردند ، پشيمان شدند و تقصير را گردن ابولهب مى گذاردند كه او مانع حملهء شبانه گرديد .
قريش از اينكه نقشه شان نقش بر آب شده است و با شكست روشنى روبرو شده اند سخت عصبانى بودند و با خود فكر مى كردند كه در اين مدت كم محمد هرگز نمى تواند از محيط مكه ، بيرون برود ، ناچار يا در خود مكه يا در مسير يثرب خواهد بود . از اين جهت تلاش كردند مقدمات دستگيرى او را فراهم سازند .
پيامبر در غار ثور آنچه از تواريخ اسلامى بدست آمده ومسلم گرديده است ، اينكه پيامبر شب هجرت را با ابوبكر در غار ثور ، در جنوب مكه ( نقطهء مقابل مدينه ) به سر برده است . قريش با بستن راهها و گماردن مراقبان ، تمام راههاى مدينه را زير نظر گرفتند و شخص ماهرى را كه در شناسايى رد پاى اشخاص مهارت داشت ، اجير گرفتند تا به هر قيمتى باشد جايگاه او را


1 . سوره يس آيات 1 - 5 .

92

نام کتاب : چهارده نور پاك ( فارسي ) نویسنده : دكتر عقيقى بخشايشي    جلد : 1  صفحه : 92
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
فرمت PDF شناسنامه فهرست