و همين است ارجح نزد اهل حديث . ( 1 ) مؤلف ( رحمه الله ) مىفرمايد : البته نزد متعصبين در مقابله شيعه ارجح همان است كه موجب منقصت و عيب ثلاثه نباشد ، و گو به طريق ضعفا و مجروحين مروى باشد ! و مرجوح آن است كه باعث منقصت ثلاثه و فضيلت اهل بيت ( عليهم السلام ) باشد ، و گو به طرق صحيحه حسنه نزد اهل سنت مروى باشد ، و در ميان شان شهرت تامّه داشته باشد ! . . . سهيلى و كوّاشى نصب و عزل ابى بكر را بالقطع ذكر كردهاند . و اصيل الدين محدّث - كه از مشايخ كبار است - آن را موافق نصّ گفته ، و آن را اختيار ساخته ، و خلاف آن را ناهنجار گفته . و ابن حجر - كه جلالت و قدر و عظمت شأنش نزد اهل حديث سنيان مسلم است - به روايات عزل ابى بكر ، اثبات ارسال جناب امير ( عليه السلام ) نموده ، و در حقيقت آن روايات را به روايت بخارى ترجيح داده . و ثعلبى - كه از اعاظم معتمدين و اكابر معتبرين ، بلكه امام مفسرين ايشان است - همين روايت را اختيار كرده . و جمال الدين محدّث و شيخ عبدالحق هم آن را حتماً ذكر ساختهاند ، و اِشعارى هم به ورود خلاف آن نكرده . و قسطلانى هم به مصروف بودن امر به سوى جناب امير ( عليه السلام ) معترف گرديده ،