مؤلف ( رحمه الله ) مىفرمايد : در " صحيح نسائى " يك خطبه ابو بكر هم نيست ، چه جا خُطب عديده ! آرى در " صحيح نسائى " يك روايت متضمن خطبه خواندن ابو بكر در مقامات عديده مذكور است ، ليكن خطبه [ اى ] از خطب ابو بكر در آن مذكور نيست . و مع هذا خود نسائى قدح و جرح راوى آن بيان نموده ، چنانچه گفته : قال أبو عبد الرحمن : ابن خثيم ليس بالقوي في الحديث . ( 1 ) 58 . ادعاى بيجاى اجماع بر اقتداى اميرمؤمنان ( عليه السلام ) به ابو بكر و . . . دهلوى گويد : به اجماع اهل سير ثابت است كه على مرتضى [ ( عليه السلام ) ] در اين سفر اقتدا به ابو بكر مىفرمود ، و عقب او نماز مىگزارد ، و در مناسك حج متابعت او مىنمود . ( 2 ) مؤلف ( رحمه الله ) مىفرمايد : دعوى اجماع اهل سير بر اين معنا باطل محض و كذب صريح است . و بالفرض اگر بعضِ اتباع و اشياع ابو بكر ادعاى اين معنا نموده باشند ، شيعه آن را كى باور مىدارند تا بر ايشان حجت تمام شود . ( 3 ) 59 . ادعاى عدالت ابو بكر ! دهلوى گويد : عزل شخصى كه صاحب عدالت باشد و هزار جا پيغمبر و آيات
1 . سنن نسائى 5 / 247 - 248 . براى اطلاع بيشتر مراجعه شود به تشييد المطاعن 2 / 242 - 244 . 2 . تحفه اثنا عشريه : 273 ( طعن يازدهم ابو بكر ) . 3 . مراجعه شود به تشييد المطاعن 2 / 245 .