responsiveMenu
فرمت PDF شناسنامه فهرست
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
نام کتاب : الإمام علي بن أبي طالب ( ع ) ( فارسي ) نویسنده : أحمد الرحماني الهمداني    جلد : 1  صفحه : 96


< فهرس الموضوعات > 20 - حديث سد ابواب < / فهرس الموضوعات > < فهرس الموضوعات > 21 - خدا با او راز مىگويد < / فهرس الموضوعات > < فهرس الموضوعات > 22 - هفت ويژگى براى امام على عليه السلام < / فهرس الموضوعات > < فهرس الموضوعات > 23 - او برگزيده خداست < / فهرس الموضوعات > 20 - ( خانه گروهى از اصحاب به مسجد پيامبر صلى الله عليه و آله و سلم راه داشت ، روزى آن حضرت فرمود : هر درى كه به مسجد باز مى شود ببنديد مگر در خانه على را .
درها بسته شد . در اين باره گروهى سخنانى ناروا گفتند و به گوش رسول خدا صلى الله عليه و آله و سلم رسيد . حضرت در ميان اصحاب به پا خاست و فرمود : گروهى درباره بستن درها و نبستن من در خانه على را ، سخنانى گفته اند . من از نزد خود نه درى را بستم و نه باز گذاشتم ولى دستورى داشتم كه آن را پى گرفتم ) .
( احمد حنبل در چند جاى مسند و در كتاب فضائل ) 21 - ( پيامبر صلى الله عليه و آله و سلم در جنگ طائف على را فرا خواند و با او در گوشى سخن گفت به گونه اى كه گروهى از اصحاب از اين كار ناراحت شدند . كسى گفت :
امروز رازگويى درازى با پسر عمويش داشت ! اين سخن به آن حضرت صلى الله عليه و آله و سلم رسيد ، گروهى از آنان را جمع كرد و فرمود : كسى گفته است . ( امروز رازگويى درازى با پسر عمويش داشت ! ) آگاه باشيد كه من با او راز نگفتم بلكه خدا بود كه با او راز گفت ) . ( احمد در مسند ) 22 - ( اى على ، من با نبوت بر تو غالب آمده ام زيرا پس از من نبوتى نيست ، و تو با هفت چيز بر مردم غالب آمده اى كه احدى از قريش نمى تواند آنها را انكار كند : تو نخستين آنها هستى كه ايمان آوردى ، و از همه آنان به عهد خدا باوفاترى ، و به فرمان خدا عامل تر ، و در تقسيم منصف تر ، و در ميان رعيت عادل تر ، و به داورى داناتر و نزد خدا از همه بهره مندتر ) . ( حلية الاولياء ابو نعيم ) 23 - ( فاطمه عليها السلام به پيامبر صلى الله عليه و آله و سلم عرضه داشت : مرا به همسرى مرد فقيرى در آورده اى كه دارايى ندارد ! [1] پيامبر صلى الله عليه و آله و سلم فرمود : تو را به همسرى مردى در آوردم



[1] - اين حديث از طريق اهل سنت است و امكان دستكارى در آن مى رود ، زيرا از نطر شيعه شناخت فاطمه عليها السلام از على عليه السلام غير از اين بوده است ، فاطمه در خانه پيامبر صلى الله عليه و آله و سلم تربيت يافته كه مال دنيا

96

نام کتاب : الإمام علي بن أبي طالب ( ع ) ( فارسي ) نویسنده : أحمد الرحماني الهمداني    جلد : 1  صفحه : 96
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
فرمت PDF شناسنامه فهرست