responsiveMenu
فرمت PDF شناسنامه فهرست
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
نام کتاب : الإمام علي بن أبي طالب ( ع ) ( فارسي ) نویسنده : أحمد الرحماني الهمداني    جلد : 1  صفحه : 667


آن است .
2 - حذف كلمه الى اجل ( تا مدتى معين ) ، زيرا اين تعبير صريحا رخصت در نكاح متعه را مى رساند چنان كه شارحان چنين فهميده و همين گونه تفسير كرده اند ، زيرا رخصت در اين نوع نكاح ناگزير رخصت در نكاح متعه است نه نكاح دائم ، به ويژه آن كه مراد از جمله ( زنان همراه ما نبودند ) زنان و همسران خودشان بوده نه هر زنى و اگر نه رخصت در نكاح در آن شرايط معنا نداشت .
تأييد اين مطلب آن كه در برخى مصادر چنين آمده : ( زنان ما نبودند ( يا ما را زن نبود ) .
و چون اين روايت دلالت بر نكاح متعه دارد چندى از فقها ( ى اهل سنت ) جواز اين نكاح را به سبب روايات ديگرى كه دال بر تحريم آن است منسوخ دانسته اند ، ولى چون به دلايلى استدلالشان كامل نبوده و نتوانسته اند تحريم آن را اثبات كنند ، دست به تحريف زده و اين روايت را از صورت صحيح خود تغيير داده اند . هان خدا بكشد تحريف و هواهاى تحريف كنندگان را !
از جمله محدثان و مفسران و فقهايى كه حديث مذكور را به صورت درست آن از بخارى روايت كرده اند بدين قرارند :
ا بيهقى در سنن 7 / 200 ط حيدرآباد ب سيوطى در تفسير 2 / 207 ط ميمنيه مصر ج زيلعى در نصب الراية 3 / 180 ط دار التأليف مصر د ابن تيميه در المنتقى 2 / 517 ط حجازى مصر ه‌ ابن قيم در زادالمعاد 4 / 8 ط محمدعلى صبيح مصر وقنوچى در الروضة الندية 2 / 16 ط منيريه مصر ز محمد بن سليمان در جمع الفوائد 1 / 589 ط دار التأليف مصر

667

نام کتاب : الإمام علي بن أبي طالب ( ع ) ( فارسي ) نویسنده : أحمد الرحماني الهمداني    جلد : 1  صفحه : 667
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
فرمت PDF شناسنامه فهرست