به اصلاح و صلوح و تلافى و تدارك ان قروح و جروح بند امت و مذمّت و انصاف و اعتراف به تقصير فانه خير المعاذير ، چنانچه شيوهء ائمه و انبياء و شيمهء مرضيّه تمام خلفاء و اولياء ، با وجود عصمت و تنزيه ايشان از تمام مناقص و گناهان ، و اين شيوه توبه و انابه و انصاف و اعتراف به گناه و تقصير ، بهترين معاذير ، و قريبترين و صلات به درگاه قاضى الحاجات ، و اسباب رحمت و غفران و رجعت از كفر به ايمان ، و تبديل سيّئاتش بحسنات به جنات بعد از اعتراف هر يك هر يك از سيّئات كه مضمون و تفسير آيهء * ( إِلَّا مَنْ تابَ وَآمَنَ وَعَمِلَ عَمَلًا صالِحاً فَأُوْلئِكَ يُبَدِّلُ الله سَيِّئاتِهِمْ حَسَناتٍ ) * [1] * ( فَقُطِعَ دابِرُ الْقَوْمِ الَّذِينَ ظَلَمُوا وَالْحَمْدُ لِلَّه رَبِّ الْعالَمِينَ ) * [2] .