و منجس است . < فهرس الموضوعات > سؤال نود و چهارم : هر گاه شخص عاقل حجت بگيرد كه پنج قران به من بده تا صيغه عقد ترا جارى نمايم چه صورت دارد ؟ < / فهرس الموضوعات > سؤال نود و چهارم : هر گاه شخص عاقل حجت بگيرد كه پنج قران به من بده تا صيغه عقد ترا جارى نمايم چه صورت دارد ؟ جواب : حجت گرفتن بر مسلمان و ضيق نمودن به ايشان جايز نيست بلكه حرام و سحت است . در صورتى كه فقير و بى چيز باشند البته حرام است امّا ايراد گرفتن بر اغنياء عيبى ندارد . < فهرس الموضوعات > سؤال نود و پنج : از بابت زكات شخص مىتواند بگيرد برود و به كربلاى معلى يا مشهد رضوى يا خير ؟ < / فهرس الموضوعات > سؤال نود و پنج : از بابت زكات شخص مىتواند بگيرد برود و به كربلاى معلى يا مشهد رضوى يا خير ؟ جواب : بلى مىتواند به زيارت برود . < فهرس الموضوعات > سؤال نود و شش : وضو گرفتن قربة إلى الله مىشود گرفت قبل از وقت فريضه صلاة < / فهرس الموضوعات > سؤال نود و شش : وضو گرفتن قربة إلى الله مىشود گرفت قبل از وقت فريضه صلاة ، وقت فريضه مىشود به همان وضوء قربة إلى الله نماز فريضه به جا آورد ؟ يا الَّا فلا بعضى از ملاها مىگويند ميرزا اسماعيل صدر فرموده كه صحيح نيست چه وضوى قبل از وقت و چه غسل قبل از وقت بايد به قصد 10 بار صلوات يا قصد حمد و سوره خواندن داشته باشى آن وقت مىتوانى كه نماز فريضه را به جا آورى وقتى كه نماز داخل بشود اين سخن اصلى دارد يا نه ؟ جواب : اين كلام بى اصل است همين قدر وضو يا غسل بگيرند محض رفع حدث به اين نحو كه وضو مىگيرم از براى رفع حدث يا اين كه غسل جنابت مىكنم از براى رفع حدث جنابت قربة إلى الله خواه پيش از وقت باشد يا هنگام