responsiveMenu
فرمت PDF شناسنامه فهرست
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
نام کتاب : مجموعه رسائل ( فارسي ) نویسنده : السيد عبد الحسين اللاري    جلد : 1  صفحه : 382


و مغرور به صداقت بعضى صداقت مآبها نشويد فإن الاحتياط سبيل النجاة و انما بخش الله من عباده العلماء و در حديث است كه الناس هالكون الَّا العالمون و العالمون هالكون الا العاملون و العاملون هالكون الا المخلصون و المخلصون لفي خطر عظيم .
< فهرس الموضوعات > سؤال نود و يك : نفقه پدر بر چه كسانى و بر كدام اولاد واجب است < / فهرس الموضوعات > سؤال نود و يك : نفقه پدر بر چه كسانى و بر كدام اولاد واجب است هم چنين مادر مستحق نفقه مىباشد مانند پدر يا الَّا فلا ؟
جواب : هر يك از پدر و مادر كه فقير باشند نفقه اش بر اولاد غنى است .
< فهرس الموضوعات > سؤال نود و دو : در وقتى كه حكم شد به آدم صفى كه نماز بگذار آدم رو به كعبه نمود و نماز گزارد < / فهرس الموضوعات > سؤال نود و دو : در وقتى كه حكم شد به آدم صفى كه نماز بگذار آدم رو به كعبه نمود و نماز گزارد و يا رو به بيت المقدس كرد يا رو به جاى ديگر نمود هم چنين صد و بيست و چهار هزار پيغمبر و وصى رو به كجا نمودند و نماز گذاردند . تا وقتى كه به خاتم پيغمبران محمد ابن عبد الله صلى الله عليه و آله و سلم رسيد ؟
جواب : * ( وَلِلَّه الْمَشْرِقُ وَالْمَغْرِبُ فَأَيْنَما تُوَلُّوا فَثَمَّ وَجْه الله ) * حضرت ابراهيم قبله اش كعبه بوده حضرت موسى كعبه اش بيت المقدس بوده و حضرت خاتم هر دو بوده و ساير انبياء غير اولو العزم بر قبلهء اولو العزم بوده‌اند .
< فهرس الموضوعات > سؤال نود و سه : غبار نجس كه خانه جاروب مىكنند به سقف خانه مىرود < / فهرس الموضوعات > سؤال نود و سه : غبار نجس كه خانه جاروب مىكنند به سقف خانه مىرود در وقت باريدن باران آب از سقف خانه مىچكد اول كه آب مىچكد يقين كه آن قطره كه مىچكد نجس است بفرماييد كه بعد از 10 قطره يا بيشتر يا كمتر كه از سقف خانه بعد بچكد طاهر نمىشود ؟
جواب : مادامى كه قطرات بارش متصل به هم و پى در پى مىريزند و منفصل و مضاف و متغير به نجس نشده پاك و طاهر بلكه مطهر است و الَّا نجس

382

نام کتاب : مجموعه رسائل ( فارسي ) نویسنده : السيد عبد الحسين اللاري    جلد : 1  صفحه : 382
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
فرمت PDF شناسنامه فهرست