responsiveMenu
فرمت PDF شناسنامه فهرست
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
نام کتاب : مجموعه رسائل ( فارسي ) نویسنده : السيد عبد الحسين اللاري    جلد : 1  صفحه : 368


انفاق و نه انفاق افضل است از هشت انفاق و هكذا تا آخر و هم چنين ده معصيت ترك كردن افضل است از 9 تا و ترك 9 معصيت نمودن افضل است از ترك 8 تا .
و هكذا تا آخر .
سؤال پنجاه و هشتم : سيدى هست در چهار پنج فرسنگى ولايت اشكنان منزل دارد كه آن منزل قريه بيرم مشهور است گويا صرف و نحوى خوانده است و دست او در كار ديوانيت حاكم بعضى از قراها مىباشد از اهل ديوانيان مىباشد خلق اشكنان مىروند خدمت او عقد مىكنند و صيغه طلاق زنهايشان جارى مىنمايند ، اتفاق مىافتد مىآيند نزد اين عبد و مذنب جانى كه بنويس تا آن سيد صيغه طلاق زنان ما جارى نمايد و اين عاصى حجت به آن سيد طى مىكند كه البته بايد صيغه طلاق در حضور عدول مؤمنين جارى نماييد و خود را معاقب خدا و رسول نسازيد صيغه عقد و طلاق جارى نمودن اين سيد بفرماييد صحيح است يا صحيح نيست اين عاصى كه وكالت نامه نوشته و مىنويسد آثم و گناه كار است يا نه فرمايش بفرماييد كه اين عاصى ديگر إلى من بعدها متحمل اين امر شود يا نشود وكالت نامه طلاق بنويسد يا ننويسد به اين سيد حكم الله و حكم الرسول فرمايش بفرماييد كه زياد خوف از خداوند دارم .
جواب : هر فعلى را كه مسلمان به جا آورده و نه داعى كه بر وجه صحت يا فساد واقع شده محمول بر صحت است در ظاهر ولى احتياط خصوصا در امر فروج حسن عقلى و امر شرعى دارد . بلكه از براى بعضى واجب بلكه أوجب است چه بسا به جهت يك قرآن مخالف احتياط در امر فروش شده و مايه ايجاد حرامزاده هايى در ميان شيعيان شده و مىشود و جواب آنها را در مواقف

368

نام کتاب : مجموعه رسائل ( فارسي ) نویسنده : السيد عبد الحسين اللاري    جلد : 1  صفحه : 368
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
فرمت PDF شناسنامه فهرست