responsiveMenu
فرمت PDF شناسنامه فهرست
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
نام کتاب : مجموعه رسائل ( فارسي ) نویسنده : السيد عبد الحسين اللاري    جلد : 1  صفحه : 369


عظيمه و عقبات اخرويه چه خواهند داد .
< فهرس الموضوعات > سؤال پنجاه و نهم : وجوهاتى كه از بابت هبه و هديه و تعارفات يا از بابت نذر يا از بابت اين كه يك شب جمعه به قصد اموات < / فهرس الموضوعات > سؤال پنجاه و نهم : وجوهاتى كه از بابت هبه و هديه و تعارفات يا از بابت نذر يا از بابت اين كه يك شب جمعه به قصد اموات من روضه خوانى سيد الشهداء روحى و روح العالمين له الفداء بخوان هر گاه وجوهات مذكوره به سال از آن بگذرد خمس آنها بايد داد يا الَّا فلا ؟
جواب : در تعلق خمس به زائد از مؤنه سنه هر گاه از منافع غير ارباح مكاسب باشد مثل ارث و هديه و صله خلاف است احوط تخميس است .
< فهرس الموضوعات > سؤال شصت : لا سهو في سهو را بيان فرمائيد ؟
< / فهرس الموضوعات > سؤال شصت : لا سهو في سهو را بيان فرمائيد ؟
جواب : اين حديث از مجامع كلم است و چهار معناه دارد زيرا كه هر دو سهو يا به معنى حقيقى سهو است ، يا هر دو به معنى شكند يا يكى به معناى سهو است و ديگرى به معناى شك معنى اول اثرى نيست از براى سهو در سجدهء سهو معنى ثانى اثرى نيست از براى شك در موجب شك كه نماز احتياط باشد معنى ثالث اثرى نيست از براى سهو در نماز احتياط معنى چهارم اثرى نيست از براى شك در سجده سهو و فقهاء اعلام فتوا بر هر چهار معناه داده‌اند . و هر چهار معنا از حديث فهميده‌اند .
< فهرس الموضوعات > سؤال شصت و يكم : اهل و عيال كه دستاس مىكنند و مشغول نان پختن مىشوند و قرار است كه در اين قراها زنها بروند در آب انبار بر سر چاه آب مىآورند < / فهرس الموضوعات > سؤال شصت و يكم : اهل و عيال كه دستاس مىكنند و مشغول نان پختن مىشوند و قرار است كه در اين قراها زنها بروند در آب انبار بر سر چاه آب مىآورند يا خيك پر از آب مىكنند به دوش مىكشند يا به ظرف سفالى در بغل مىكشند و مىبرند در خانه يقين كه به خويش نيز جرأت از مردان ندارند چنان نان و آبى خوردن چه صورت دارد حرام است يا مكروه است ؟

369

نام کتاب : مجموعه رسائل ( فارسي ) نویسنده : السيد عبد الحسين اللاري    جلد : 1  صفحه : 369
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
فرمت PDF شناسنامه فهرست