بعيد هزار هزار حج ، با اينكه ثواب مذكور در ( مصباح ) دو هزار است و هزار ، و اين روايت ( كامل الزيارة ) است ، و قريب به اين اشتباه چنانچه سابقا ذكر شد در ( بحار ) واقع شده . مناقشه ثامنه : آنكه در ذيل حديث علقمه ترجمه را چنين كرده : كه اى علقمه هرگاه به كنى آن دو ركعت نماز را بعد از آنكه اشاره كنى به جانب آن حضرت به سلام و گفته باشى بعد از اشاره و نماز اين قول را كه مذكور خواهد شد پس دعا كرده خواهى بود ، و اين ترجمه عبارت ( كامل الزيارة ) است ، با اينكه عبارتى در حديث نيست كه مقابل كلمهاى كه مذكور خواهد شد باشد ، و عبارت شيخ را شنيدى و ترجمه او را ديدى و فرق بين او و كلام ( كامل الزيارة ) بسيار است . بلكه چنانچه بيايد ظاهر اينست كه لفظ بعد الركعتين در ( كامل الزيارة ) تصحيف بعد التكبير است ، و اين اختلاف معركه آراء فقهاء شده ، چگونه جايز است براى محدث امين كه نسبت بدهد اين كلام را به شيخ ، با اينكه عين و اثرى از او در كلام شيخ نيست ، و البته اين مثل ساير فقرات از قلم شريف سهوا واقع شده . مناقشه تاسعه : اينكه روايت محمد بن خالد طيالسى را كه بعد از نقل زيارت در ( مصباح ) وارده شده به ابن قولويه نسبت داده ، با اينكه ابدا ذكرى از اين دعا و از اين خبر در ( كامل الزيارة ) نيست .