حجت مىدانند گفته : فقلت هيهات فات السمع لائمه * لا يعرف الحزن الا يوم عاشور فائده - 11 - از جمله آنچه بايد تنبيه بر او شود آن است كه زيارت عاشوراء از ساير زيارات امتيازى معلوم ، وتفوقى مشهود دارد ، چه ظاهر خبر صفوان آن است كه جبرئيل امين اين زيارت را از خداى جليل تلقى كرده ، به رسول اكرم صلى الله عليه وآله رساند ، و به وساطت ائمه عليهم السلام به صادق آل محمد رسيد ، و وقت اظهار اين حكم زمان حضرت باقر عليه السلام بود ، چنانچه در ساير أحكام كه تأخير بيان آنها به مصالح منوطه به خصوصيات ازمان مى شد ، همين وجه معتمد أهل تحقيق است على هذا اين الفاظ شريفه از حديث قدسى معدود مىشوند ، و در شرف و فضيلت حليف قرآن مجيد ، وهم سنگ كتاب كريم مىشود ، چه هر دو كلام خدايند ، و در حجيت الفاظ و صحت معانى نيز با قرآن فرسى رهان ورضيعى لبان در شمار خواهند رفت . چه ، فرق بين حديث قدسى و قرآن بنا بر مذهب جماعتى آن است كه قرآن كلام منزل به الفاظ معينه وترتيبات مخصوصه است بغرض اعجاز به سوره اى از او ، و حديث قدسى كلامى است كه به لفظ معين و ترتيب مخصوص نازل شده باشد از جانب حضرت احديت بر قلب نبى ، لكن نه بغرض اعجاز مثل ساير كتب يزدانى و صحف آسمانى . و بنابراين حديث نبوى آن است كه معنى او وحى شده باشد ، و تعبير از او به الفاظ خاصه مفوض به خود نبى باشد ، چه مذهب اماميه آن است كه پيغمبر جز از وحى نمى گفت ، چنانچه در قرآن كريم است كه " و ما ينطق عن الهوى ان هو الا وحى يوحى " ( 3 النجم 53 ) . اگر چه اهل سنت در اين مرتبه خلاف