responsiveMenu
فرمت PDF شناسنامه فهرست
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
نام کتاب : الفاروق ( فارسي ) نویسنده : مؤسسة دلتا للمعلومات والأنظمة    جلد : 1  صفحه : 944


چگونه مىگوئيد عمر مساوات را رعايت نمىكرد ، در حاليكه اگر عادلترين مردم به جاى او مىنشست ، نمىتوانست كار او را انجام دهد و طاقت و تحمل او را نداشت . جاى تعجب است كه شما خيال مىكنيد كه على ( عليه السلام ) به مساوات عمل مىكرد ، در حاليكه عمر غيرتمند و جوانمرد بود . . .
چگونه مىگوئيد كه على ( عليه السلام ) عرب و عجم را به يك چشم مىديد . . . چرا وقتى عمر قريش را بر عرب و عرب را بر عجم ترجيح مىدهد ، عصبانى مىشويد ، اما وقتى خودتان بنى عبد المطلب را بر بنىهاشم و بنىهاشم را بر بنى عبد شمس بر سائرين قصى ، و سائرين قصى را بر سائرين كعب و سائرين كعب را بر سائرين قريش و سائرين قريش را بر سائرين مضر و سائرين مضر را بر ربيعه و ربيعه را بر اولاد اسحاق و اولاد اسحاق را بر اولاد قحطان ترجيح مىدهيى هيچ خشم و غضبى به شما دست نمىدهد ؟
< فهرس الموضوعات > * * * نمونه‌هاى برخورد عمر با حكام بلاد < / فهرس الموضوعات > * * * نمونه‌هاى برخورد عمر با حكام بلاد < فهرس الموضوعات > عمر از دزدى آنان خبر داشت اما مىپذيرفت كه نصف از او باشد و نصف از آنها ! !
< / فهرس الموضوعات > عمر از دزدى آنان خبر داشت اما مىپذيرفت كه نصف از او باشد و نصف از آنها ! !
- تاريخ يعقوبى ج 2 ص 152 عمر اموال عده‌اى از عمال خود را تقسيم نمود من جمله سعد بن ابى وقاص عامل كوفه و عمرو بن عاص عامل مصر و ابو هريره عامل بحرين و نعمان بن عدى بن حرثان عامل ميسان و نافع بن عمر و خزاعى عامل مكه و يعلى بن منبه عامل يمن . ابوبكره حاضر به تقسيم نشد و گفت : بخدا قسم اگر اين مال از آن خداست ، چرا نصفش را مىگيرى و نصفش را رها مىكنى ؟ و اگر مال خودمان است ، اصلا حق گرفتن آنرا ندارى . عمر جواب داد : تو يا مؤمنى و خيانت نمىكنى و نمىدزدى يا منافق و دروغگوئى ؟ گفت : من مؤمن هستم و نمىدزدم .
< فهرس الموضوعات > مأمور عمر براى تقسيم اموال عمال مىرود ! !
< / فهرس الموضوعات > مأمور عمر براى تقسيم اموال عمال مىرود ! !
- اسد الغابه ج 4 ص 330 محمد بن مسلمة بن خالد . . . از كسانى بود كه در جنگ بدر و احد و ديگر غزوات با رسول خدا صلى الله عليه ( وآله ) وسلم شركت داشت جز در جنگ تبوك و در مدينه از دنيا رفت . . . عمر بن خطاب او را مسؤول صدقات جهينه كرد هر كجا كه عمر در مورد عاملى شك مىكرد ، او را

944

نام کتاب : الفاروق ( فارسي ) نویسنده : مؤسسة دلتا للمعلومات والأنظمة    جلد : 1  صفحه : 944
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
فرمت PDF شناسنامه فهرست