responsiveMenu
فرمت PDF شناسنامه فهرست
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
نام کتاب : الفاروق ( فارسي ) نویسنده : مؤسسة دلتا للمعلومات والأنظمة    جلد : 1  صفحه : 928


آن نزاع نمىكرد . دوم آيا انصار هم حقى در آن داشتند يا نه ؟ سوم آنكه كاش مىپرسيدم كه آيا عمه و خاله هم ارث مىگذارند يا نه و آيا ارث هم مىبرند يا نه ؟ من چيزى از دنياى شما بدست نياوردم بلكه خود را وقف اموال الهى واموال مسلمين كردم و مانند كسى كه قيم يتيم است رفتار نمودم ، و جز در صورت نياز از آن بر نداشتم . خليفه بعد از من عمر بن خطاب است . من اموالى از بيت المال قرض گرفته‌ام . پس از آنكه مردم ، او بايد باغ مرا در فلان جا بفروشد و به بيت المال برگرداند . سپس وصيت كرد پس از مرگ اسماء بنت عميس ( همسرش ) او را غسل داده و شبانه دفن كند . ابو قحافه پدر ابوبكر بقدر يك ششم از او ارث برد اما غالبا عمر بن خطاب بر ابوبكر غالب مىشد .
< فهرس الموضوعات > زنده و مرده ابوبكر بار خلافت را كشيده تا به عمر تحويل داد ! !
< / فهرس الموضوعات > زنده و مرده ابوبكر بار خلافت را كشيده تا به عمر تحويل داد ! !
- كنز العمال ج 12 ص 536 35722 - يوسف بن محمد مىگويد : به ما خبر رسيد كه ابوبكر در بيمارى خود به عثمان گفت : بنويس : بسم الله الرحمن الرحيم . اين وصيت ابوبكر بن ابى قحافه در آخرين عهد خود در دنيا هنگام رفتن از آن و در ابتداى آخرت هنگام وارد شدن به آن ، مىباشد . من عمر بن خطاب را براى بعد از خود خليفه و جانشين كردم . اگر به عدالت رفتار كرد كه گمان من چنين است ، كه هيچ ، اما اگر ظلم كرد ، من علم غيب نمىدانم و او خود مسؤول اعمال خويش خواهد بود .
و تاريخ مدينه ج 2 ص 285 < فهرس الموضوعات > حضور عمر در مراسم دفن ابوبكر و غيبت او در مراسم خاك‌سپارى رسول خدا صلى الله عليه وآله ! !
< / فهرس الموضوعات > حضور عمر در مراسم دفن ابوبكر و غيبت او در مراسم خاك‌سپارى رسول خدا صلى الله عليه وآله ! !
- تاريخ طبرى ج 2 ص 613 ابو زيد از على بن محمد روايت مىكند : ابوبكر را به همانجائى كه رسول خدا صلى الله عليه ( وآله ) وسلم را بردند ، حمل كردند ، سپس عمر در مسجد آن حضرت بر او نماز خواند و عمر و عثمان و طلحه و عبد الرحمان بن ابوبكر داخل قبر شده و او را دفن كردند .
- كنز العمال ج 5 ص 681

928

نام کتاب : الفاروق ( فارسي ) نویسنده : مؤسسة دلتا للمعلومات والأنظمة    جلد : 1  صفحه : 928
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
فرمت PDF شناسنامه فهرست