2184 - قعنبى . . . از يونس بن جبير روايت مىكند : از عبدالله بن عمر ، پرسيدم : مردى زنش را در حال حيض طلاق داد ( آيا طلاقش درست است ؟ ) جواب داد : آيا عبدالله بن عمر را مىشناسى ؟ گفتم بله . گفت : عبدالله بن عمر زنش را در حال حيض طلاق داد و عمر قضيه را از پيامبر صلى الله عليه ( وآله ) وسلم پرسيد . . . 2185 - احمد بن صالح . . . از ابو الزبير روايت مىكند : شنيدم عبدالرحمان بن ايمن غلام عروة از ابن عمر پرسيد : نظرت درباره مردى كه زنش را در حال حيض طلاق داد چيست ؟ ابن عمر جواب داد : عبدالله بن عمر زنش را در حال حيض طلاق داد ( در زمان رسول الله صلى الله عليه ( وآله ) وسلم ) و عمر مسأله را از پيامبر صلى الله عليه ( وآله ) وسلم سؤال نمود . . . - سنن الدارمى ج 2 ص 160 ( باب السنة في الطلاق ) خالد بن مخلد از مالك از نافع روايت مىكند : ابن عمر زنش را در حال حيض طلاق داد و عمر فضيه را براى پيامبر صلى الله عليه ( وآله ) وسلم تعريف كرد . . . < فهرس الموضوعات > چرا پيامبر ( ص ) شتر را از پدر مىخرد . . . و به پسر هديه مىكند ؟ ! < / فهرس الموضوعات > چرا پيامبر ( ص ) شتر را از پدر مىخرد . . . و به پسر هديه مىكند ؟ ! - صحيح بخارى ج 3 ص 140 عبدالله بن محمد از ابن عيينة از عمرو ابن عمر روايت مىكند كه در سفرى كه با رسول الله صلى الله عليه ( وآله ) وسلم بوديم ، عبدالله سوار بر شتر چموشى بود و جلوتر از پيامبر صلى الله عليه ( وآله ) وسلم حركت مىكرد ، عمر به عبدالله مىگويد : هيچ كسى نبايد جلوتر از پيامبر ( ص ) برود . حضرت به عمر فرمود : آن شتر را به من بفروش . عمر هم فروخت ، سپس پيامبر ( ص ) به عبدالله فرمود : شتر را به تو بخشيدم ، هر كارى دلت مىخواهد بكن . ( باب جواز بخشيدن شتر به كسى كه سوار بر آن مىباشد ) حميدى از سفيان از عمرو از ابن عمر روايت مىكند : در سفرى همراه پيامبر صلى الله عليه ( وآله ) وسلم من سوار بر شتر جوان و چموشى بودم ، حضرت به عمر ( پدرم ) فرمود : آن شتر را به من بفروش ، او هم فروخت . آنگاه حضرت آنرا به من بخشيد . < فهرس الموضوعات > عبدالله بن عمر گاهى از پدرش اطاعت مىكرد . . . و گاهى نمىكرد < / فهرس الموضوعات > عبدالله بن عمر گاهى از پدرش اطاعت مىكرد . . . و گاهى نمىكرد - المغنى ج 3 ص 232 مسأله اگر بخواهد تمتع را بياورد كه فتواى ابو عبدالله هم همين است بايد بگويد ، اللهم اني اريد العمرة ( خدايا مىخواهم عمره بجا بياورم ) احرام به صورت واقع مىشود ، تمتع و افراد و قران .