responsiveMenu
فرمت PDF شناسنامه فهرست
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
نام کتاب : الفاروق ( فارسي ) نویسنده : مؤسسة دلتا للمعلومات والأنظمة    جلد : 1  صفحه : 82


- سنن بيهقى ج 8 ص 224 ابو الحسين بن بشران . . . از عكرمة از ابن عباس روايت مىكند : پيامبر صلى الله عليه ( وآله ) وسلم دستور فرمودند كه مخنثين ( ابنه‌اى ها ) را از خانه‌هاى خود بيرون كنيد آنگاه حضرت يك مخنث را از خانه‌اش بيرون كرد و عمر هم يك مخنث را از خانه‌اش بيرون نمود .
ابو نصر بن قتادة . . . از ابو هاشم از ابو هريرة روايت مىكند : پيامبر صلى الله عليه ( وآله ) وسلم شخصى را كه مخنث بوده و دست و پايش را حنا گذاشته بود ، آورد و به مردم فرمود حال اين شخص چگونه است ؟ گفتند : يا رسول الله خود را شبيه زنان كرده ، حضرت دستور داد او را به نقيع ( نام منطقه‌اى ) تبعيد كردند . مردم گفتند : يا رسول الله او را نكشيم ؟ حضرت فرمود : من از كشتن نمازگزاران منع شده‌ام . ابو اسامة مىگويد : نفيع نام منطقه‌اى در اطراف مدينه است و آن غير از بقيع مىباشد .
- مجمع الزوائد ج 6 ص 273 ( باب فى المخنثين ) از ابى سعيد الخدري روايت شده : پيامبر صلى الله عليه ( وآله ) وسلم شخص مخنثى را آورد كه دست و پايش را حنا گذاشته بود ، اصحاب او را با نعلين‌هاى خود مىزدند . حضرت فرمود : در مورد زنان خود از اين افراد پرهيز كنيد . اصحاب گفتند : او را نكشيم ؟ حضرت فرمود : نه ، من از كشتن نمازگزاران نهى شده‌ام . طبرانى هم در اوسط اين روايت را آورده كه در سند آن شخصى بنام خصيب بن جحدر ، است كه دروغگو مىباشد .
و از ابن عباس روايت شده : پيامبر صلى الله عليه ( وآله ) وسلم ، مخنث‌ها را لعن فرموده و دستور داد آنها را از خانه‌ها بيرون كنند . طبرانى هم در اوسط اين روايت را آورده كه در سند آن شخصى بنام حماد بن عبدالرحمان الكلبى است كه ضعيف و غير معتبر مىباشد .
- مجمع الزوائد ج 8 ص 103 از واثله روايت شده : رسول الله صلى الله عليه ( وآله ) وسلم مردان مخنث و زنانى را كه خود را شبيه مردان كنند لعن فرمود و دستور داد آنها را از خانه‌ها بيرون كنند ، آنگاه خود حضرت انجشه را از منزل بيرون كرد و عمر هم فلانى را بيرون نمود . طبرانى هم اين روايت را آورده و در سند آن حماد مولى بنى اميه مىباشد .

82

نام کتاب : الفاروق ( فارسي ) نویسنده : مؤسسة دلتا للمعلومات والأنظمة    جلد : 1  صفحه : 82
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
فرمت PDF شناسنامه فهرست