responsiveMenu
فرمت PDF شناسنامه فهرست
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
نام کتاب : الفاروق ( فارسي ) نویسنده : مؤسسة دلتا للمعلومات والأنظمة    جلد : 1  صفحه : 70


و اما فاطمه با پسر عمويش علي بن ابي طالب در ماه صفر سال دوم هجرى ازدواج نمود و براى او حسن و حسين و گفته شده پسرى بنام محسن و ام كلثوم و زينب را بدنيا آورد .
و عمر در زمان خلافت خود با ام كلثوم دختر على بن ابي طالب و دختر فاطمه ازدواج كرده و بسيار او را احترام مىنمود ، مهريه او را چهل هزار درهم قرار داد ، بخاطر قرابتى كه با رسول الله صلى الله عليه ( وآله ) وسلم داشت و براى او زيد بن عمر را بدنيا آورد ، هنگامى كه عمر كشته شد با پسر عمويش عون بن جعفر ازدواج كرد ، و پس از مرگ او با برادر عون محمد و پس از او با برادر ديگر عبدالله بن جعفر ازدواج نمود و در همين ازدواج هم از دنيا رفت .
- سنن بيهقى ج 7 ص 70 و 71 و اما فاطمه ( ع ) دختر رسول خدا صلى الله عليه ( وآله ) وسلم با علي بن ابي طالب ( ع ) ازدواج نمود و براى او حسن بن علي الاكبر ( ع ) و حسين بن علي ( ع ) كه در عراق در سرزمين طف به شهادت رسيد و زينب و ام كلثوم را بدنيا آورد . و اما زينب ( ع ) با عبدالله بن جعفر ازدواج نمود و در همين ازدواج هم از دنيا رفت و دو فرزند بنامهاى على بن عبدالله و عون بدنيا آورد . و اما ام كلثوم با عمر بن خطاب ازدواج كرد و زيد بن عمر را بدنيا آورد . زيد بن عمر در شبهاى جنگ با ابن مطيع كتك زيادى خورد كه باعث بيمارى او شد و بهمين سبب هم از دنيا رفت .
پس از عمر با عون بن جعفر ازدواج كرد و بدون آنكه فرزندى بياورد ، شوهرش فوت نمود و پس از او با محمد بن جعفر ازدواج كرد و دخترى بنام بثنه بدنيا آورد ، كه پس از آنكه بچه را از مكه به مدينه فرستادند فوت نمود و پس از محمد بن جعفر با عبدالله بن جعفر ازدواج نمود كه در همين ازدواج هم بدون آنكه فرزندى بدنيا آورد ، فوت نمود .
- سنن بيهقى ج 7 ص 436 ( ابن مهدى ) از سفيان از فراس از شعبى روايت مىكند كه على ( ع ) دخترش ام كلثوم را هفت شب بعد از قتل عمر ( از منزل عمر يا دار الامارة ) به خانه خود برگرداند .
- سنن بيهقى ج 7 ص 63 ابو عبدالله الحافظ . . . از ابو جعفر ( امام باقر عليه السلام ) از پدرش علي بن الحسين ( عليه السلام ) روايت مىكند : هنگامى كه عمر با ام كلثوم دختر على ( عليه السلام ) ازدواج نمود ، به مسجد النبي ( ص ) رفته و در مجلس مهاجرين كه بين قبر پيامبر ( ص ) و منبر آن حضرت

70

نام کتاب : الفاروق ( فارسي ) نویسنده : مؤسسة دلتا للمعلومات والأنظمة    جلد : 1  صفحه : 70
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
فرمت PDF شناسنامه فهرست