responsiveMenu
فرمت PDF شناسنامه فهرست
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
نام کتاب : الفاروق ( فارسي ) نویسنده : مؤسسة دلتا للمعلومات والأنظمة    جلد : 1  صفحه : 685


يزيد بن هارون . . . از سعيد بن مسيب روايت مىكند : عمر در بطحاء مقدارى خاك جمع كرد و لباسش را روى آن انداخت و دراز كشيد و دستهايش را به آسمان بلند كرد و گفت : خدايا سنم بالا رفته و توانم كم شده و كشورم پهناور گشته ، مرا چنان پيش خود ببر كه اهل افراط و تفريط نبوده باشم . پس از آنكه به مدينه بازگشت ، خطبه خواند و گفت : مردم سنتها ( مستحبات ) و واجبات شما معين شده و همه چيز بطور واضح برايتان بيان گشته است . سپس دستهايش را بهم ماليد و گفت : مگر آنكه مردم را از چپ و راست گمراه كنيد .
< فهرس الموضوعات > پيامبر صلى الله عليه وآله فرمود : دو چيز گرانبها را نزد شما امانت مىگذارم . . .
< / فهرس الموضوعات > پيامبر صلى الله عليه وآله فرمود : دو چيز گرانبها را نزد شما امانت مىگذارم . . .
< فهرس الموضوعات > عمر گفت : دو چيز را نزد شما امانت مىگذارم ! !
< / فهرس الموضوعات > عمر گفت : دو چيز را نزد شما امانت مىگذارم ! !
- كنز العمال ج 5 ص 807 14443 - مسور بن مخرمه روايت مىكند : شنيدم عمر مىگويد : اى مسلمانان من نمىترسم كفار بر شما مسلط شوند ، اما مىترسم شما به آنها ظلم كنيد ، دو چيز را در ميان شما به امانت مىگذارم ، مادامى كه به آنها تمسك كنيد ، موفق خواهيد بود ، عدالت در حكم و عدالت در تقسيم ، شما را در راه مستقيمى قرار داده‌ام ، كه در صورتى كج خواهد شد كه مردم خودشان كج شوند و منحرف گردند .
< فهرس الموضوعات > حتما بخاطر وصاياى عجيب و غريب عمر و ابوبكر بود كه پيامبر صلى الله عليه وآله امت را بعد از خود به آنان سپرد ! !
< / فهرس الموضوعات > حتما بخاطر وصاياى عجيب و غريب عمر و ابوبكر بود كه پيامبر صلى الله عليه وآله امت را بعد از خود به آنان سپرد ! !
- سنن ابن ماجه ج 1 ص 37 97 - على بن محمد . . . از حذيفة بن يمان روايت مىكند : رسول خدا صلى الله عليه ( وآله ) وسلم فرمود : من نمىدانم چه مقدار در بين شما خواهم بود . پس به كسانى كه بعد از من خواهند آمد اقتدا كنيد و اشاره به ابوبكر و عمر كرد .
- سنن ترمذى ج 5 ص 272

685

نام کتاب : الفاروق ( فارسي ) نویسنده : مؤسسة دلتا للمعلومات والأنظمة    جلد : 1  صفحه : 685
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
فرمت PDF شناسنامه فهرست