إسم الكتاب : الفاروق ( فارسي ) ( عدد الصفحات : 1422)
( اى كسانى كه ايمان آوردهايد ، دشمنان من و خودتان را بعنوان دوست انتخاب نكنيد . . . ) جالب اينجاست كه اهل بدر بقول عمر هر كارى بكنند ، آمرزيدهاند ، در حاليكه اهل بدر با يكديگر مخالف بود و بعضى بدست بعضى ديگر كشته شدهاند ، مانند طلحه و زبير كه در جنگ جمل بدست على عليه السلام كشته شدند ، حال كداميك برحقند ، هر دو هم در جنگ بدر بودهاند . على عليه السلام و عمر و ابوبكر هر دو در بدر بودهاند ، و با يكديگر مخالف ، آيا هر دو بر حق بودهاند ؟ ! ! ) < فهرس الموضوعات > عمر معتقد است كه اهل بدر به آتش جهنم نمىروند ، هر چند خيانت و قتل و معصيت نمايند ! ! < / فهرس الموضوعات > عمر معتقد است كه اهل بدر به آتش جهنم نمىروند ، هر چند خيانت و قتل و معصيت نمايند ! ! عبد بن حميد و مسلم و ترمذى و نسائى از جابر روايت مىكنند : غلام حاطب بن ابى بلتعه نزد رسول خدا صلى الله عليه ( وآله ) وسلم آمد و از حاطب شكايت كرد و گفت : يا رسول الله حاطب به آتش جهنم خواهد رفت . حضرت فرمود : دروغ مىگويى او به آتش نخواهد رفت ، زيرا كه او در بدر و حديبيه شركت داشته است . - مستدرك حاكم ج 4 ص 77 ابو العباس محمد بن يعقوب . . . از ابن عباس از عمر بن خطاب روايت مىكند : حاطب بن ابى بلتعه طى نامهاى به اهل مكه آنها را از حركت رسول خدا صلى الله عليه ( وآله ) وسلم به سوى مكه خبردار نمود . خداوند هم وحى فرستاد و حضرت از نامه مطلع كرد ، حضرت على ( عليه السلام ) و زبير را بدنبال نامه فرستاد ، نامه دست زنى بود او را پيدا كرده و نامه را از لاى موهايش درآورده ، نزد حضرت بردند . بدنبال حاطب فرستاد و پرسيد : تو اين نامه را نوشتى ؟ عرض كرد : بله ، يا رسول الله . فرمود : چرا ؟ گفت : يا رسول الله من خيرخواه خدا و رسولش هستم ، اما از آنجا كه در مكه غريبم و زن و فرزندانم در بين اهل مكه هستند ، خواستم با اين نامه كه ضررى به خدا و رسولش نمىزند ، اهل مكه را از خود خشنود كرده تا از اهل و عيالم حمايت كنند و به آنها آزارى نرسانند . عمر مىگويد : شمشيرم را كشيدم و گفتم : يا رسول الله ، اجازه بده گردنش را بزنم . حضرت فرمود : اى پسر خطاب شايد خدا به اهل بدر فرموده باشد : هر كارى مىخواهيد بكنيد ، شما آمرزيدهايد . . . < فهرس الموضوعات > عمر ، حاطب را تكفير مىكند ، عيبى ندارد ، فقط كسى نبايد گوشه چشمى به تار موى عمر كند كه كافر خواهد شد ! ! < / فهرس الموضوعات > عمر ، حاطب را تكفير مىكند ، عيبى ندارد ، فقط كسى نبايد گوشه چشمى به تار موى عمر كند كه كافر خواهد شد ! !