responsiveMenu
فرمت PDF شناسنامه فهرست
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
نام کتاب : الفاروق ( فارسي ) نویسنده : مؤسسة دلتا للمعلومات والأنظمة    جلد : 1  صفحه : 43


ابن عباس مىگويد بن عمر گفتم : بخدا قسم دوست و صاحب ما ( علي بن ابي طالب عليهما السلام ) هرگز تغيير و تبديل در او بوجود نيامده و نخواهد آمد و هرگز رسول خدا صلى الله عليه ( وآله ) وسلم را به خشم نياورده و هرگز از دختر ابوجهل خواستگارى نكرده و هرگز براى ناراحت كردن رسول خدا تلاش نكرده و . . . عمر در جواب گفت : ابن عباس هر كس خيال كند كه مىتواند در درياى علم شما غوطه‌ور شود سخت در اشتباه است .
< فهرس الموضوعات > * * * قبيله عمر < / فهرس الموضوعات > * * * قبيله عمر < فهرس الموضوعات > طرد و بيرون راندن قبيله بنىعدى در زمان جاهليت به خارج مكه < / فهرس الموضوعات > طرد و بيرون راندن قبيله بنىعدى در زمان جاهليت به خارج مكه - اخبار مكه ج 1 ص 261 ابو الوليد مىگويد قبيله بنى عبد شمس بن عبد مناف و قبيله بنى عدى بن كعب در زمان جاهليت هميشه با يكديگر در جنگ بودند و بنى عدى معروف به لعقة الدم بود و دائما با يكديگر مىجنگيدند و خانه هاى بنىعدى بين صفا و كعبه قرار داشت و قبيله بنى عبد شمس بر آنها پيروز شدند و تعدادى از يكديگر را زدند و كشتند . قبيله بنى عدى وضعيت را كه چنين ديدند فهميدند كه قدرت مقابله ندارند لذا با قبيله بنى سهم ( قبيله بزرگتر و مافوق قبيله بنى عدى ) مخالفت كرده و خانه هاى خود را بجز تعداد كمى فروختند .
نقل كرده‌اند كه از كسانى كه خانه شان را نفروختند آل صداد ( هم پيمان قبيله بنىعدى ) بودند بهمين خاطر قبيله بنى سهم ، آنچه را كه سهم قبيله بنى عدى بود ، به آل صداد دادند از حقوقى كه از بنى عدى منع و به آل صداد داده شد ، حق نفيل بن عبدالعزى كه همان حق عمر بن خطاب است و حق زيد بن خطاب از زمينهاى منطقه ثنيه و حق مطيع بن الاسود . اينهاكسانى بودند كه خانه‌هايشان را فروختند .
قبيله بنى سهم از بهترين و عزيزترين و با شرافت‌ترين و پرجمعيت‌ترين قبايل قريش بوده است . قبيله بنىعدى منطقه‌اى از ثنيه را كه در طرف راست خارج مكه بود و از يك طرف با حق شافعيين و از طرف ديگر با حق آل ابي طرفة الهندليين متصل بود در دست داشتند .
< فهرس الموضوعات > سبب طرد شدن قبيله بنىعدى از مكه اين بود كه بزرگ قبيله ، شتر عبد شمس را دزديد < / فهرس الموضوعات > سبب طرد شدن قبيله بنىعدى از مكه اين بود كه بزرگ قبيله ، شتر عبد شمس را دزديد - المنمق ص 80 از ماجراهاى پيمان قبيله عدى بن كعب ( قبيله عمر ) و قبيله بنى سهم اين بود كه عبد شمس بن عبد مناف ( بزرگ قبيله بنى سهم ) شتر زيبا و گرانقيمتى داشت كه آنرا گم كرد ، بشدت از گم شدن آن

43

نام کتاب : الفاروق ( فارسي ) نویسنده : مؤسسة دلتا للمعلومات والأنظمة    جلد : 1  صفحه : 43
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
فرمت PDF شناسنامه فهرست