responsiveMenu
فرمت PDF شناسنامه فهرست
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
نام کتاب : الفاروق ( فارسي ) نویسنده : مؤسسة دلتا للمعلومات والأنظمة    جلد : 1  صفحه : 232


كرد . پرسيدند : يا رسول الله چگونه چنين چيزى خواهد شد ، در حاليكه خدا درباره آن چنين و چنان فرموده ؟ حضرت فرمودند . اسم آنرا عوض مىكنند و سپس مىخورند .
< فهرس الموضوعات > امتحان خواهند شد . . . شراب را به اسم نبيذ و حرام را به اسم هديه حلال خواهند شمرد ! !
< / فهرس الموضوعات > امتحان خواهند شد . . . شراب را به اسم نبيذ و حرام را به اسم هديه حلال خواهند شمرد ! !
- نهج البلاغة ج 2 ص 49 شخصى برخاست و از امير المؤمنين على عليه السلام درباره فتنه سؤال كرد ، و پرسيد آيا درباره فتنه چيزى از رسول خدا صلى الله عليه وآله وسلم پرسيده‌اى ؟ حضرت فرمود : هنگامى كه آيه ( الم احسب الناس ان يتركوا ان يقولوا آمنا هم لا يفتنون ) ( آيا مردم خيال مىكنند همينقدر كه بگويند ما ايمان آورده‌ايم ديگر ما رهايشان كرده و آنها را امتحان نخواهيم كرد ) من دانستم كه فتنه و امتحان هنوز شروع نشده و تا زمانى كه رسول خدا صلى الله عليه وآله وسلم در بين ما است ، ما امتحان نخواهيم شد ، لذا از رسول خدا صلى الله عليه وآله وسلم سؤال كردم كه آن فتنه كه خدا از آن خبر مىدهد چيست ؟ حضرت فرمود : على جان ، پس از من امت گرفتار فتنه خواهند شد . عرض كردم ، در جنگ احد كه عده‌اى از مسلمين شهيد شدند و من نتوانستم به شهادت برسم و از اين موضوع ناراحت بودم شما به من فرموديد كه تو هم شهيد خواهى شد ، آن موقع چگونه بر شهادت صبر خواهى كرد ؟ عرض كردم اين جاى صبر نيست جاى شكر و خوشحالى است .
سپس حضرت فرمود : على جان بعد از من مردم به مال و منال امتحان خواهند شد ، بر خدا منت خواهند گذاشت كه مسلمان شده‌اند و با چنين وضعى اميد فضل و رحمت الهى را دارند و خود را از عذاب خدا در امان مىدانند حرام خدا را با شبهه‌هاى دروغين و هوا و هوس‌هاى مثلا اشتباهى حلال كرده و شراب را به اسم نبيذ مىخورند و مال حرام را به اسم هديه به يكديگر مىدهند و بعنوان بيع و معامله رباخوارى مىكنند . عرض كردم يا رسول الله آيا عمل آنها ارتداد و كفر است يا فتنه و امتحان ؟ حضرت فرمود فتنه و امتحان .
< فهرس الموضوعات > * * راويان و فقهاء سنى طورى مسأله شراب را عنوان مىكنند گويا شراب خوردن در ظرف معينى حرام است ! !
< / فهرس الموضوعات > * * راويان و فقهاء سنى طورى مسأله شراب را عنوان مىكنند گويا شراب خوردن در ظرف معينى حرام است ! !
- سنن نسائى ج 8 ص 311

232

نام کتاب : الفاروق ( فارسي ) نویسنده : مؤسسة دلتا للمعلومات والأنظمة    جلد : 1  صفحه : 232
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
فرمت PDF شناسنامه فهرست