responsiveMenu
فرمت PDF شناسنامه فهرست
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
نام کتاب : الفاروق ( فارسي ) نویسنده : مؤسسة دلتا للمعلومات والأنظمة    جلد : 1  صفحه : 218


پدرم از شعبه از يحيى بن عبيد ابي عمر البهراني مىگويد : از ابن عباس شنيدم ، رسول خدا صلى الله عليه ( وآله ) وسلم اول شب شراب مىانداخت و فردا صبح تا چند روز و چند شب بعد از آن مىخورد و چنانچه زيادى آمد به خادمش مىداد كه يا بخورد يا دور بريزد .
محمد بن بشار از محمد بن جعفر از شعبه از يحيى البهرانى از ابن عباس روايت مىكند : رسول خدا صلى الله عليه ( وآله ) وسلم شب دوشنبه در كاسه شراب مىانداخت و روز دوشنبه و سه شنبه تا عصر آن را مىخورد ، چنانچه از آن زياد مىآمد به خادمش مىداد كه يا بخورد يا دور بريزد .
< فهرس الموضوعات > مىگويند پيامبر ( ص ) براى خواستگارى زنى رفت و در سقيفه بنىساعده شراب نوشيد ! !
< / فهرس الموضوعات > مىگويند پيامبر ( ص ) براى خواستگارى زنى رفت و در سقيفه بنىساعده شراب نوشيد ! !
- مسلم ج 6 ص 103 محمد بن سهل التميمى وابوبكر ابن اسحاق . . . از سهل بن سعد روايت مىكند : نزد رسول خدا صلى الله عليه ( وآله ) وسلم نام زنى را بردند ، حضرت دستور داد دنبال آن زن بفرستند تا از او خواستگارى كند ، آن زن هم به قلعه بنى ساعده آمد ، حضرت هم به آنجا رفتند ، زنى بود سر به زير و افتاده ، هنگامى كه حضرت با او صحبت كرد ، زن گفت من از تو به خدا پناه مىبرم ، حضرت فرمود : من هم ترا پناه دادم . به آن زن گفتند مىدانى اين شخص كيست ؟ گفت نه گفتند او رسول خدا صلى الله عليه ( وآله ) وسلم است كه آمده از تو خواستگارى كند . زن گفت : من پست‌تر از آنم ( لياقت چنين خواستگارى را ندارم ) سهل مىگويد : پيامبر صلى الله عليه ( وآله ) وسلم همراه اصحاب خود به سقيفه بنى ساعده آمد و از ما نوشيدنى خواست ، من هم براى آن حضرت اين قدح ( ظرف مخصوص شراب ) را آوردم ، آن وقت سهل آن قدح را آورد و ما هم در آن شراب خورديم ، سپس عمر بن عبدالعزيز از او خواست كه آن را به او ببخشد او هم بخشيد . . . ابوبكر بن ابي شيبة وزهير بن حرب . . . از انس روايت مىكند : در اين قدح من شراب و عسل و آب و شير به رسول خدا صلى الله عليه ( وآله ) وسلم مىدادم .
< فهرس الموضوعات > آنهائى كه شراب نبيذ را حلال مىدانند . . . دليلشان حديث پسر عمر است ! !
< / فهرس الموضوعات > آنهائى كه شراب نبيذ را حلال مىدانند . . . دليلشان حديث پسر عمر است ! !
- سنن نسائى ج 8 ص 323

218

نام کتاب : الفاروق ( فارسي ) نویسنده : مؤسسة دلتا للمعلومات والأنظمة    جلد : 1  صفحه : 218
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
فرمت PDF شناسنامه فهرست