responsiveMenu
فرمت PDF شناسنامه فهرست
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
نام کتاب : الفاروق ( فارسي ) نویسنده : مؤسسة دلتا للمعلومات والأنظمة    جلد : 1  صفحه : 1365


< فهرس الموضوعات > برخورد و موضع‌گيرى عمر و رؤساى قريش در آخر عمر پيامبر صلى الله عليه وآله چيز جديدى نبود ، بلكه خط مشى و نقشه‌اى بود كه از گذشته طراحى و اجراء شده بود ! !
< / فهرس الموضوعات > برخورد و موضع‌گيرى عمر و رؤساى قريش در آخر عمر پيامبر صلى الله عليه وآله چيز جديدى نبود ، بلكه خط مشى و نقشه‌اى بود كه از گذشته طراحى و اجراء شده بود ! !
- سنن ابو داود ج 2 ص 176 عبد الله بن عمرو مىگويد : هر چه را از رسول خدا صلى الله عليه ( وآله ) وسلم مىشنيدم مىنوشتم تا يادم نرود . اما قريشيان مرا از اين كار نهى كردند وبا طعنه گفتند : هر چه را بشنوى مىنويسى ، در حاليكه رسول خدا صلى الله عليه ( وآله ) هم مانند هر انسان ديگرى در خشم و شادى حرف مىزند ( كه ممكن است خلاف واقع بگويد ) ؟ ! منهم ديگر ننوشتم . سپس قضيه را براى آن حضرت تعريف كردم . حضرت با دست به دهانش اشاره كرده و فرمود : بنويس بخدا قسم كه جز حق چيزى از آن بيرون نمىآيد .
- مسند احمد ج 2 ص 215 عبد الله بن عمرو بن عاص مىگويد : گفتم : يا رسول الله آيا هر چه را از شما مىشنوم بنويسم ، حتى اگر در شادى و غضب باشد ؟ فرمود : بله زيرا من هيچگاه جز حق نمىگويم .
- مستدرك حاكم ج 1 ص 105 ابو بكر بن اسحاق فقيه . . . از عبد الله بن عمرو روايت مىكند : هر چه را از رسول خدا صلى الله عليه ( و آله ) وسلم مىشنديم مىنوشتم تا يادم نرود . اما قريشيان مرا از اين كار نهى كردند و با طعنه گفتند : هر چه را بشنوى مىنويسى ، در حاليكه رسول خدا صلى الله عليه ( وآله ) هم مانند هر انسان ديگرى در خشم و شادى حرف مىزند ( كه ممكن است خلاف واقع بگويد ) ؟ ! منهم ديگر ننوشتم . سپس قضيه را براى آن حضرت تعريف كردم . حضرت با دست به دهانش اشاره كرده و فرمود : بنويس بخدا قسم كه جز حق چيزى از آن بيرون نمىآيد .
< فهرس الموضوعات > پيامبر صلى الله عليه و آله انسان است و هنگام خشم و غضب غير معصوم . . . اما عمر در شادى و خشم معصوم است و خطا نمىكند ! !
< / فهرس الموضوعات > پيامبر صلى الله عليه و آله انسان است و هنگام خشم و غضب غير معصوم . . . اما عمر در شادى و خشم معصوم است و خطا نمىكند ! !
- كنز العمال ج 12 ص 596 و ج 11 ص 597 35856 - سعيد بن جبير از ابن عباس روايت مىكند : جبرئيل بر پيامبر صلى الله عليه ( وآله ) وسلم نازل شد و عرضكرد : از طرف خدا به عمر سلام برسان و بگو : رضايت و خوشنودى عمر حكم و حكمت است و خشم و غضب او عزت . ( شما را به خدا ببينيد در باب پيامبر صلى الله عليه

1365

نام کتاب : الفاروق ( فارسي ) نویسنده : مؤسسة دلتا للمعلومات والأنظمة    جلد : 1  صفحه : 1365
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
فرمت PDF شناسنامه فهرست