responsiveMenu
فرمت PDF شناسنامه فهرست
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
نام کتاب : الفاروق ( فارسي ) نویسنده : مؤسسة دلتا للمعلومات والأنظمة    جلد : 1  صفحه : 1164


جنگ كردند تا آنكه حضرت آنجا را به زور فتح نمود و اموال آنها غنيمت گرفت و اثاث و اموال آنها را بين مسلمانان تقسيم نمود و خمس آنها را هم برداشت . اما نخلستانها و اراضى را در دست آنها باقى گذاشت و مانند اهل خيبر با آنها معامله نمود . گفته شده : عمر يهوديها را از خيبر بيرون كرد و اراضى آنجا را بين كسانى كه آنجا را فتح كرده بودند ، تقسيم نمود . همچنين گفته شده : آنها را بيرون نكرد ، زيرا اراضى آنان خارج از حجاز بوده است . ولى الآن آنجا به مدينه اضافه شده است .
< فهرس الموضوعات > * * عمر و قرآن < / فهرس الموضوعات > * * عمر و قرآن < فهرس الموضوعات > * * * عمر فتوا مىدهد كه قرآن ناقص است < / فهرس الموضوعات > * * * عمر فتوا مىدهد كه قرآن ناقص است < فهرس الموضوعات > عمر ادعا مىكند : قرآن ناقص است و اكثر آن گم شده است ! !
< / فهرس الموضوعات > عمر ادعا مىكند : قرآن ناقص است و اكثر آن گم شده است ! !
- الدر المنثور ج 6 ص 422 ابن مروديه از عمر بن خطاب روايت مىكند : رسول خدا صلى الله عليه ( وآله ) و سلم فرمود : قرآن يك ميليون و بيست و هفت هزار حرف است . هر كس آنرا با صبر و حوصله بخواند ، خداوند به هر حرفى يك حور عين به او عطا مىكند . بعضى از علما مىگويند : اين عدد ( يك ميليون و بيست و هفت هزار ) به اعتبار قرآنى اوليه بوده كه بعدا نوشتن آن نسخ و باطل شده است . اما قرآن موجود به اين مقدار نمىرسد .
- مجمع الزوائد ج 7 ص 163 روايت فوق ( درباره عدد حروف قرآن ) را طبرانى در اوسط از استادش محمد بن عبيد بن آدم بن ابى اياس روايت كرده است . ذهبى هم در الميزان اين حديث را آورده است ، و نديدم در مورد شخصى غير از عبيد بن آدم در اين باب سخنى گفته شده باشد . بقيه رجال سند موثق‌اند .
< فهرس الموضوعات > عمر مىگويد : بسيارى از قرآن باطل و بسيارى فراموش شده است ! !
< / فهرس الموضوعات > عمر مىگويد : بسيارى از قرآن باطل و بسيارى فراموش شده است ! !
- لسان الميزان ج 5 ص 276 عبيد بن آدم بن ابى اياس عسقلانى تنها كسى استكه خبر باطل را نقل كرده است . طبرانى . . . از عمر روايت مىكند : رسول خدا صلى الله عليه ( وآله ) وسلم فرمود : قرآن يك ميليون و بيست و

1164

نام کتاب : الفاروق ( فارسي ) نویسنده : مؤسسة دلتا للمعلومات والأنظمة    جلد : 1  صفحه : 1164
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
فرمت PDF شناسنامه فهرست