responsiveMenu
فرمت PDF شناسنامه فهرست
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
نام کتاب : الفاروق ( فارسي ) نویسنده : مؤسسة دلتا للمعلومات والأنظمة    جلد : 1  صفحه : 11


< فهرس الموضوعات > پيرى در صورت پيامبر ، و پيرى در ابوبكر و عمر < / فهرس الموضوعات > پيرى در صورت پيامبر ، و پيرى در ابوبكر و عمر - مسند احمد ج 3 ص 100 عبدالله از پدرش از معتمر از حميد از انس روايت مىكند : در سر و صورت پيامبر صلى الله عليه ( وآله ) وسلم تعداد بيست دانه موى سفيد پيدا نمىشد ، در حاليكه ابوبكر با حناء و رنگ سياه و عمر با حناء خود را خضاب مىكردند .
- مسند احمد ج 3 ص 108 عبدالله از پدرش از ابن ابى عدى از حميد روايت مىكند : از انس پرسيدم : آيا رسول خدا صلى الله عليه ( وآله ) وسلم خضاب مىكردند ؟ جواب داد : جز حدود بيست تار مو ، موى سفيد ديگرى در صورت آن حضرت پيدا نمىشد ، اما ابوبكر با حنا و رنگ سياه و عمر با حنا خود را خضاب مىكردند .
- مسند احمد ج 3 ص 206 عبدالله از پدرش از هشام از محمد روايت مىكند : از انس پرسيدم : آيا پيامبر صلى الله عليه ( وآله ) وسلم خضاب مىكردند ؟ جواب داد : حضرت مقدار مختصرى سفيدى در سر و صورتش ديده مىشد ، اما ابوبكر و عمر با حنا و رنگ سياه خود را خضاب مىكردند .
< فهرس الموضوعات > عمر دائما عبوس و ترشرو < / فهرس الموضوعات > عمر دائما عبوس و ترشرو - البداية والنهاية ج 7 ص 158 واقدى مىگويد : عمر از ام ابان دختر عتبة بن شيبة خواستگارى كرد ولى او از عمر خوشش نمىآمد و گفت : در خانه‌اش را بسته و خيرش به كسى نمىرسد و با ترشروئى داخل شده و با ترشروئى خارج مىشود ( هميشه عبوس و گرفته و خشن مىباشد ) - كنز العمال ج 13 ص 198 36592 - طلحة بن عبيدالله مىگويد : عمر بن خطاب از ام ابان دختر عتبة بن ربيعة بن عبد شمس خواستگارى كرد ولى آن زن نپذيرفت . از او علت را جويا شدند ، گفت : با ترشروئى داخل شده وبا ترشروئى خارج مىشود ( كنايه از اينكه دائما عبوس و گرفته است ) مساله‌اى او را به خود مشغول داشته كه او را از دنيا غافل كرده گويا بعينه خدا را مشاهده مىكند ( در حاليكه ياد خدا انسان را محزون مىكند نه عبوس و ترشرو ) < فهرس الموضوعات > عمر هنگامى كه خشمگين مىشد باد مىكرد و سبيلش را تاب مىداد < / فهرس الموضوعات > عمر هنگامى كه خشمگين مىشد باد مىكرد و سبيلش را تاب مىداد

11

نام کتاب : الفاروق ( فارسي ) نویسنده : مؤسسة دلتا للمعلومات والأنظمة    جلد : 1  صفحه : 11
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
فرمت PDF شناسنامه فهرست