responsiveMenu
فرمت PDF شناسنامه فهرست
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
نام کتاب : الفاروق ( فارسي ) نویسنده : مؤسسة دلتا للمعلومات والأنظمة    جلد : 1  صفحه : 1081


< فهرس الموضوعات > * * * فتاواى كسانى كه ابوبكر و عمر را بيشتر از پيامبر صلى الله عليه و آله دوست دارند ! !
< / فهرس الموضوعات > * * * فتاواى كسانى كه ابوبكر و عمر را بيشتر از پيامبر صلى الله عليه و آله دوست دارند ! !
< فهرس الموضوعات > كسى كه نگويد بعد از پيامبر صلى الله عليه و آله ابوبكر ( و عمر ) از همه امت برتر است ، بايد شلاق بخورد ! !
< / فهرس الموضوعات > كسى كه نگويد بعد از پيامبر صلى الله عليه و آله ابوبكر ( و عمر ) از همه امت برتر است ، بايد شلاق بخورد ! !
- اسد الغابه ج 3 ص 215 خيثمه . . . از عبد الرحمان بن ابى ليلى روايت مى كند : كاروانى از كوفه و بصره براى ديدن عمر بن خطاب به مدينه آمدند ، با يكديگر بحث مى كردند ، عده‌اى عمر را بر ابوبكر و عده‌اى ابوبكر را بر عمر ترجيح مى دادند ، خبر به عمر رسيد ، با تازيانه به سراغ آنان رفت و آنهائى را كه او را بر ابوبكر ترجيح داده بودند آنقدر زد كه از حرفشان برگشتند ، همان شب بر منبر رفت و گفت : بدانيد كه برترين فرد اين امت پس از پيامبر ( صلى الله عليه و آله ) ابوبكر است و هر كس غير از اين را بگويد ، افتراء بسته است ( و بايد حد تازيانه بر او جارى شود . البته عمر ديگر نامى از خودش نبرده ، اما دوستان و پيروان او همين حكم را درباره خود عمر هم جارى مى دانند . ) - كنز العمال ج 12 ص 495 35623 - زياد بن علاقه مى گويد : عمر ديد يك نفر او را بعد از پيامبر ( صلى الله عليه و آله ) از همه برتر مى دارد . با تازيانه او را زد و گفت : ابوبكر از من و پدر من بهتر است ، از تو و از پدر تو هم بهتر است .
< فهرس الموضوعات > كسى كه شهادت ندهد ابوبكر و عمر دو امام هدايت‌اند ، بايد كشته شود ! !
< / فهرس الموضوعات > كسى كه شهادت ندهد ابوبكر و عمر دو امام هدايت‌اند ، بايد كشته شود ! !
- لسان الميزان ج 5 ص 100 344 - ابو جعفر پرسيد : هر كس كه نگويد ابوبكر و عمر دو امام هدايت‌اند چه حكمى دارد ؟ ، ابن اعلم ، جوابداد : بدعت‌گزار است ، طبرى ، با تندى جواب داد ، بدعت‌گذار است ، هر كس كه چنين نگويد بايد كشته شود ، بايد كشته شود . . .

1081

نام کتاب : الفاروق ( فارسي ) نویسنده : مؤسسة دلتا للمعلومات والأنظمة    جلد : 1  صفحه : 1081
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
فرمت PDF شناسنامه فهرست