responsiveMenu
فرمت PDF شناسنامه فهرست
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
نام کتاب : الفاروق ( فارسي ) نویسنده : مؤسسة دلتا للمعلومات والأنظمة    جلد : 1  صفحه : 826


سپس مردم دسته دسته ، دسته‌اى از زنان ، سپس دسته‌اى از مردان مىآمدند نماز مىخواندند و برمىگشتند . هيچيك از مردم نماز را به جماعت نخواندند ، حضرت نيمه شب چهارشنبه دفن شد كه على ( عليه السلام ) و فضل قثم و شقران در قبر رفته و حضرت را دفن نمودند . . . اوس بن خولى ( به على عليه السلام ) عرض كرد : ترا بخدا اجازه بده ما هم بهره‌اى از آن حضرت ببريم ، على ( عليه السلام ) فرمود : تو هم وارد قبر شو . شقران قطيفه ( حوله ) اى را كه رسول خدا صلى الله عليه ( وآله ) وسلم در زمان حياتش مىپوشيد همراه حضرت دفن كرد و گفت : بخدا قسم هيچ كس نبايد آنرا بعد از آن حضرت بپوشد .
علت ترس حكومت ابوبكر و عمر از ظاهر بودن و زيارت شدن قبر پيامبر صلى الله عليه وآله ، اين بود كه مبادا اهل بيت مظلوم آن حضرت از ظلم حكومت به آن پناه ببرند ! !
- كنز العمال ج 7 ص 237 عمر مولى عفره روايت مىكند : براى دفن رسول خدا صلى الله عليه ( وآله ) وسلم مشورت شد . يكى گفت : حضرت را در همان محل نمازش دفن كنيم . ابوبكر گفت : پناه بر خدا ، مىخواهيد حضرت را بت كنيد ؟ ! عده‌اى گفتند : حضرت را در بقيع دفن كنيد كه ديگر برادرانش و مهاجرين در آن دفن شده‌اند . ابوبكر گفت : ما خوشمان نمىآيد كه قبر پيامبر صلى الله عليه ( وآله ) وسلم در بقيع قرار داده شود ، و مردم به آن پناه برده و حاجت بطلبند . خداوند بر آن حضرت حقى دارد و حق خداوند بر حق آن حضرت مقدم است ، و نبايد حق خدا ضايع شود . ( چون پناه بردن حق خداست و پناه بردن به آن حضرت مانع پناه بردن به خدا مىشود . ) و اگر كسى به قبر آن حضرت پناه برد ، بايد پناه داده شده و حاجتش برآورده شود و گرنه به آن حضرت بى احترامى شده است ( و چنين چيزى هم براى ما ممكن نيست ، چون اگر يكى از اهل بيت آن حضرت عليهم السلام به قبر آن حضرت پناه برد ، ديگر براى ما ممكن نيست متعرض او شويم و اين براى ما ضرر دارد ! ! ) به ابوبكر گفتند : پس چه كنيم ؟ ! جواب داد : شنيدم رسول خدا صلى الله عليه ( وآله ) وسلم فرمود : هر پيامبر كه از دنيا برود ، بايد در همان محل فوت ، دفن شود . سپس محل بستر حضرت را خط كشيدند و قبرى ساختند ، آنگاه على ( عليه السلام ) و عباس و فضل و ديگر بستگان ، حضرت را در قبر نهادند . . .

826

نام کتاب : الفاروق ( فارسي ) نویسنده : مؤسسة دلتا للمعلومات والأنظمة    جلد : 1  صفحه : 826
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
فرمت PDF شناسنامه فهرست