responsiveMenu
فرمت PDF شناسنامه فهرست
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
نام کتاب : الفاروق ( فارسي ) نویسنده : مؤسسة دلتا للمعلومات والأنظمة    جلد : 1  صفحه : 689

إسم الكتاب : الفاروق ( فارسي ) ( عدد الصفحات : 1422)


چيز عالم است . آن زنان مىتوانند پيش پدرانشان و پسرانشان و برادرانشان و پسران برادرانشان و پسران خواهرانشان و زنان خودشان ( از مسلمانان ) و كنيزان خود حجاب نكنند و خود را نپوشند . اى زنان از خدا بترسيد ، كه خدا بر هر چيزى شاهد و گواه مىباشد ، خداوند و ملائكه بر پيامبر صلوات مىفرستند ، اى كسانى كه ايمان آورده‌ايد شما هم بر او صلوات فرستاده و سلام كنيد . كسانى كه خدا و رسولش را مىآزارند ، خداوند آنها را در دنيا و آخرت لعنت كرده و برايشان عذاب خوار كننده و رسوا كننده آماده كرده است . و كسانى كه مؤمنين و مؤمنات را بى دليل و بى جهت مىآزارند ، بتحقيق مرتكب بهتان وگناه آشكارى شده‌اند . اى پيامبر به زنان و دخترانت و زنان مؤمنين بگو كه روبندهاى خود را بيندازند ، اين براى شناختن بهتر است كه مورد آزار قرار نگيرند و خداوند آمرزنده مهربان است . اگر منافقين و كسانى كه قلب آنان مريض است و اراذل و اوباش مدينه دست از كارهاى خود برندارند ، تو را بر آنان خواهيم شوراند كه جز مقدار كمى نتواند در همسايگى تو زندگى كنند . اين ملعونين هر كجا پيدا شوند بايد دستگير و كشته شوند . اين سنت خداست كه در ميان امم گذشته جارى شده و هرگز سنت خداوند تغيير پيدا نخواهد كرد . سوره احزاب آيه 53 تا 62 ( از آيات شريفه استفاده مىشود كه ظاهرا منافقين و افراد غرض و رز و اوباش مدينه رسول خدا صلى الله عليه وآله را آزار مىدادند ) عمر مىگويد : به پيامبر صلى الله عليه وآله دستور دادم زنانش را بپوشاند ، گوش نكرد ، آيه حجاب نازل شد ! ! !
- مجمع الزوائد ج 7 ص 93 عائشه مىگويد : با پيامبر صلى الله عليه ( وآله ) وسلم مشغول غذا خوردن بودم كه عمر از آنجا گذشت ، حضرت او را به غذا دعوت كرد ، هنگامى كه دست عمر در ظرف بود ، انگشتش به انگشت من خورد . عمر آخ و واى كرد و گفت اگر به حرف من گوش داده بود ( منظور او پيامبر صلى الله عليه وآله بود ) هيچ چشمى ترا نمىديد ، در اين لحظه آيه حجاب نازل شد . . .
- الدر المنثور ج 5 ص 213 نسائى و ابن ابى حاتم و ابن مردويه به سند صحيح از عائشه روايت مىكنند : با پيامبر صلى الله عليه ( وآله ) وسلم مشغول غذا خوردن بوديم كه عمر از آنجا گذشت ، حضرت او را به غذا دعوت

689

نام کتاب : الفاروق ( فارسي ) نویسنده : مؤسسة دلتا للمعلومات والأنظمة    جلد : 1  صفحه : 689
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
فرمت PDF شناسنامه فهرست