responsiveMenu
فرمت PDF شناسنامه فهرست
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
نام کتاب : الفاروق ( فارسي ) نویسنده : مؤسسة دلتا للمعلومات والأنظمة    جلد : 1  صفحه : 181


از جابر بن عبدالله روايت شده : در يكى از سالهاى خلافت عمر ، ملخ ناياب شد ، عمر سراغ آنرا گرفت كسى خبر نداشت ، بسيار ناراحت شد و عده‌اى را به كداء و شام و عراق روانه كرد تا از ملخ خبرى بيابند ، يكى از آنها از طرف يمن مقدارى ملخ آورد و جلوى عمر ريخت ، عمر از خوشحالى صدايش به تكبير بلند شد و گفت : از رسول خدا صلى الله عليه ( وآله ) وسلم شنيدم مىفرمود : خداوند هزار امت خلق كرده ، ششصد تا در دريا و چهار صد تا در خشكى . اولين گروهى كه از آنها نابود خواهند شد ملخ است كه پس از آن ديگر امتها پشت سر هم از بين خواهند رفت . مانند تسبيحى كه نخ آن پاره شود .
- مجمع الزوائد ج 7 ص 322 از جابر بن عبدالله روايت شده : در يكى از سالهاى خلافت عمر ، ملخ ناياب شد ، عمر سراغ آنرا گرفت كسى خبر نداشت ، بسيار ناراحت شد و عده‌اى را به كداء و شام و عراق روانه كرد تا از ملخ خبرى بيابند ، يكى از آنها از طرف يمن مقدارى ملخ آورد و جلوى عمر ريخت ، عمر از خوشحالى صدايش به تكبير بلند شد و گفت : از رسول خدا صلى الله عليه ( وآله ) وسلم شنيدم مىفرمود : خداوند هزار امت خلق كرده ، ششصد تا در دريا و چهار صد تا در خشكى . اولين گروهى كه از آنها نابود خواهند شد ملخ است كه پس از آن ديگر امتها پشت سر هم از بين خواهند رفت مانند تسبيحى كه نخ آن پاره شود .
- كنز العمال ج 12 ص 337 35295 - خداوند هزار امت خلق كرده ششصد امت در دريا و چهار صد امت در خشكى ، اولين گروهى كه نسل آنها از بين خواهد رفت ملخ است كه پس از آن ديگر امتها مانند تسبيحى كه بند آن پاره شود يكى يكى نابود خواهند شد .
عمر از كعب الاحبار آموخت كه ماهى هر سال دو بار از خود ملخ پخش مىكند - كنز العمال ج 5 ص 265 12833 - عطاء بن يسار مىگويد : كعب الاحبار همراه كاروانى بود كه از شام مىآمد ، در راه به گوشت شكار برخوردند ، كعب گفت بخوريد ، اشكال ندارد ، وقتى پيش عمر قضيه را نقل كردند پرسيد : چه كسى چنين فتوائى داد ؟ گفتند كعب . گفت من كعب را امير شما كردم تا زمانى كه برگرديد .

181

نام کتاب : الفاروق ( فارسي ) نویسنده : مؤسسة دلتا للمعلومات والأنظمة    جلد : 1  صفحه : 181
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
فرمت PDF شناسنامه فهرست