responsiveMenu
فرمت PDF شناسنامه فهرست
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
نام کتاب : ممد الهمم در شرح فصوص الحكم ( فارسي ) نویسنده : حسن حسن زاده آملى    جلد : 1  صفحه : 682


گردد ، پس بخوان و بالا برو .
ن سوگند به قلم و آن چه نويسند ، اشاراتى كه به جلالت قدر وديعه رسول الله و عظم منزلت درّه توحيد فاطمه بتول نموده‌ايم ، نمونه اى از عظموت آن جناب و بارقه اى از ملكوت آن حضرت است و كثرت اسماى نيكوى آن بزرگوار و فراوانى القاب والاى او كه در جوامع روايى و در صحف منتشره از قديم و حديث آمده است بر عظمت قدر و فخامت شأن او دلالت دارد .
مرد مسئول آن چه مىگويد است ، و حق عزّ من قائل فرمود : « گوش و چشم و قلب ، همه اينها مسئول كردار خويشند » . پس گويم : همه معرفتى كه خداى وهاب و فياض در باره مادر امامان برگزيده خدا و شفيع امت در روز جزاء و ريحانه مصطفى و كلمه علياى خدا و بشارت دهنده به وجود اولياء فاطمه زهرا كه درود خدا بر وى و مادر و پدر و شوهر و دو فرزندش باد ، روزى من نموده و نقل كلمات بلند وى و آيات و روايات وارد در شأن وى و شرح و تفسير آنها ، موجب تدوين مجلَّداتى از صحف نورى خواهد شد ، ولى ما در اين وجيزه به بخشى از منقبتهاى آن جناب ، براى كسانى كه خواهان تذكارند و يا اراده سپاسگزارى دارند به ايما و اشاره اكتفا كرده‌ايم .
انگيزه من بر تدوين اين صحيفه مكرمه إلقائى سبّوحى بود كه روزى يكى از شاگردان ما شد ، وى كه حائز منقبت علم و عمل است به هنگامى كه تدريس ما كتاب فصوص الحكم شيخ أكبر را به فص عيسوى رسيد در يك توجه روحانى عنوان اين صحيفه نورى به اين عبارت « فصّ حكمة عصمتية في كلمة فاطميّة » از قلبش بر زبانش جارى شد از اين عنوان خيلى خوشم آمد ، در روح من دميده شد كه در بيان آن به مطالبى كه إلقاء كرديم و آن را به شما هديه كرديم در بيان اين فص بنگاريم . و اين را تتمه فصوص الحكم قرار داديم « ذلِكَ تَقْدِيرُ الْعَزِيزِ الْعَلِيمِ » . متمسك به دامن ولايت اصحاب كساء حسن بن عبد الله و فاطمه طبرى آملى مشهور به حسن زاده آملى قم 23 ربيع الثاني سال 1418 هجرى قمرى مطابق 5 - 6 - 1376 هجرى شمسى ترجمه اين صحيفه نورى قدسي سحرگاه 29 ربيع الثاني سال 1418 هجرى به پايان رسيد و انا العبد محمد حسين - نائيجى < / لغة النص = فارسي >

682

نام کتاب : ممد الهمم در شرح فصوص الحكم ( فارسي ) نویسنده : حسن حسن زاده آملى    جلد : 1  صفحه : 682
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
فرمت PDF شناسنامه فهرست