responsiveMenu
فرمت PDF شناسنامه فهرست
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
نام کتاب : الحياة ( فارسي ) نویسنده : علي حكيمي    جلد : 1  صفحه : 23


و ارائهء طريقى است براى استفاده از متون و توجه به آنها ، در تنظيم مبانى شناختى و اقدامى و سياسى و اقتصادى و تربيتى و تحوّلى اسلام ، در قلمرو مسائل زندگى نو و انسان نو و پاسخ به اين مسائل . بدينسان « الحياة » ، عرضهء مجدّد قرآن و حديث ( كتاب و سنّت ) است در عينيّتهاى ياد شده . . .
و ما اميدواريم دانشمندان ، محقّقان ، عقايدشناسان ، معرفت آشنايان ، متفكَّران ، مفسّران ، محدّثان ، فقيهان ، اخلاقگرايان ، مكتبجويان ، خط طلبان ، اقتصاددانان ، جامعه شناسان ، تحليلگران ، نويسندگان ، مدرّسان ، استادان ، واعظان ، طالب - علمان ، دانشجويان ، و ديگر آگاهان و صاحبنظران ، و همچنين زمامداران متعهد ، و مربيان بيدار ، و خط دهان آگاه ، با نگرش به اشاره هاى گذشته و مسائل ياد شده ، و با توجه به آنچه خود بهتر مىفهمند و مىدانند و درمىيابند و درك مىكنند ، پيمودن اين راه روشن الهى را ، براى همه و براى هميشه ، ميسّر سازند . . . و با كوششهاى در خور خويش ، و كامل كردن اين كار ناقص ، دوباره ، حقايق نجاتبخش و حياتآفرين دين خدا را احيا كنند ، و دست « انسان مضطرّ » قرن معاصر را ، با مدد تعاليم زلال دين ، بگيرند . و همين است آن كه ، در احاديث امامان ما - عليهم السّلام - مرزبانى ( مرابطه ) خوانده شده است 6 - نتايج شايد - پس از اشارات و تنبيهاتى كه گذشت - نيازى به ياد كرد نتايج نباشد ، يعنى دانسته شده باشد كه نتيجه هايى كه از چنين تدوين و عرضه اى ممكن است به دست آيد چه چيزها تواند بود ، ليكن در اين سرآغاز بىمناسبت نخواهد بود اگر نتيجه هايى چند را دسته بندى كرده از نظر خوانندگان بگذرانيم ، باشد كه ناسودمند نباشد . هدف از اين تدوين و عرضه ، و نتايج منظور از آن را ، در موارد زير ، مىتوان بازجست :
أ - توجه دادن « ذهنيّت اجتماع » به متنهاى اصيل اسلام ، و در پيش ديد گذرادن تعاليم سرهء الهى ، تا « عينيّت اجتماع » نيز چنان آن تعاليم شكل گيرد و دگرگون گردد .
ب - احياى ميراث عظيم شناختى و پرورشى و انقلابى اسلام ، و عرضه داشت آن ، در يك نظام ( سيستم ) منسجم و يك جهانشناسى و ايدئولوژى كامل .
ج - نشان دادن پيوستگى انداموار ( ارگانيك ) ، در سرتاسر تعاليم اسلام ، و يك -

23

نام کتاب : الحياة ( فارسي ) نویسنده : علي حكيمي    جلد : 1  صفحه : 23
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
فرمت PDF شناسنامه فهرست