responsiveMenu
فرمت PDF شناسنامه فهرست
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
نام کتاب : ولايت فقيه ( فارسي ) نویسنده : السيد الخميني    جلد : 1  صفحه : 10


رسيدن به مطامع استعمارى خود لازم ديدند كه زمينه هايى فراهم سازند تا اسلام را نابود كنند . قصدشان اين نبود كه مردم را از اسلام دور كنند تا نصرانيت نضجى بگيرد ؛ چون اينها نه به نصرانيت اعتقاد داشتند و نه به اسلام ؛ لكن در طول اين مدت ، و در اثناى جنگهاى صليبى [1] ، احساس كردند آن چه سدى در مقابل منافع مادى آنهاست و منافع مادى و قدرت سياسى آنها را به خطر مىاندازد ، اسلام و احكام اسلام است و ايمانى كه مردم به آن دارند . پس ، به وسايل مختلف بر ضد اسلام تبليغ و دسيسه كردند . مبلغينى كه در حوزه هاى روحانيت درست كردند و عمالى كه در دانشگاهها و مؤسسات تبليغات دولتى يا بنگاههاى انتشاراتى داشتند و مستشرقينى كه در خدمت دولتهاى استعمارگر هستند همه دست به دست هم داده در تحريف حقايق اسلام كار كردند . به طورى كه بسيارى از مردم و افراد تحصيل كرده نسبت به اسلام گمراه و دچار اشتباه شده‌اند .
اسلام دين افراد مجاهدى است كه به دنبال حق و عدالتند . دين كسانى است كه آزادى و استقلال مىخواهند . مكتب مبارزان و مردم ضد استعمار است . اما اينها اسلام را طور ديگرى معرفى كرده‌اند و مىكنند . تصور نادرستى كه از اسلام در اذهان عامه به وجود آورده و شكل ناقصى كه در حوزه هاى علميه عرضه مىشود براى اين منظور است كه خاصيت انقلابى و حياتى اسلام را از آن بگيرند ، و نگذارند مسلمانان در كوشش و جنبش و نهضت باشند ؛ آزاديخواه باشند ؛ دنبال اجراى احكام اسلام باشند ؛ حكومتى به وجود بياورند كه سعادتشان را تأمين كند ؛ چنان زندگى داشته باشند كه در شأن انسان است .
مثلًا تبليغ كردند كه اسلام دين جامعى نيست ؛ دين زندگى نيست ؛ براى جامعه



[1] جنگهاى صليبى نام سلسله جنگهايى است كه بين قرون 11 و 13 ميلادى ، ميان مسيحيان اروپايى و مسلمانان ، به منظور گرفتن اورشليم ( بيت المقدس ) از مسلمين جريان داشت . اين جنگها كه طى 8 مرحله صورت گرفت ، در 1096 م . ( 489 ه . ) با فتواى پاپ اوربان دوم آغاز گرديد ، و با مرگ سنلويى پادشاه فرانسه در 1270 م . ( 669 ه . ) خاتمه يافت . مسيحيان از آن رو كه پارچه‌اى قرمز رنگ به شكل صليب ، بر شانه راست خود دوخته بودند ، به قشون صليب يا صليبيون مشهور شدند .

10

نام کتاب : ولايت فقيه ( فارسي ) نویسنده : السيد الخميني    جلد : 1  صفحه : 10
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
فرمت PDF شناسنامه فهرست