responsiveMenu
فرمت PDF شناسنامه فهرست
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
نام کتاب : ولايت فقيه ( فارسي ) نویسنده : السيد الخميني    جلد : 1  صفحه : 133


عاشورايى به وجود آوريد اسلام را عرضه بداريد و در عرضهء آن به مردم ، نظير عاشورا به وجود بياوريد . چطور عاشورا را محكم نگهداشته و نگذاشته‌ايم از دست برود ، چگونه هنوز مردم براى عاشورا سينه مىزنند و اجتماع مىكنند سلام بر مؤسس آن شما هم امروز كارى كنيد كه راجع به حكومت موجى به وجود آيد ، اجتماعات برپا گردد ، روضه خوان و منبرى پيدا كند و در ذهن مردم مطرح بماند .
اگر اسلام را معرفى نماييد و جهان بينى ( يعنى عقايد ) و اصول و احكام و نظام اجتماعى اسلام را به مردم بشناسانيد با اشتياق كامل از آن استقبال مىكنند . خدا مىداند كه خواستاران آن بسيارند . من تجربه كرده ام . وقتى كلمه‌اى القا مىشد موجى در مردم ايجاد مىگرديد . براى اين كه مردم همگى از اين وضع ناراحت و ناراضى هستند ، زير سرنيزه و خفقان نمىتوانند حرفى بزنند ، كسى را مىخواهند كه بايستد و با شجاعت صحبت كند . اينك شما فرزندان دلير اسلام مردانه بايستيد و براى مردم نطق كنيد ، حقايق را به زبان ساده براى توده هاى مردم بيان كنيد و آنان را به شور و حركت درآوريد ، از مردم كوچه و بازار از همين كارگران و دهقانان پاكدل و دانشجويان بيدار مجاهد بسازيد . همهء مردم مجاهد خواهند شد . از همهء اصناف جامعه آماده‌اند كه براى آزادى و استقلال و سعادت ملت مبارزه كنند مبارزه براى آزادى و سعادت احتياج به دين دارد اسلام را كه مكتب جهاد و دين مبارزه است در اختيار مردم قرار دهيد تا عقايد و اخلاق خودشان را از روى آن تصحيح كنند و به صورت يك نيروى مجاهد ، دستگاه سياسى جائر و استعمارى را سرنگون كرده حكومت اسلامى را برقرار سازند .
فقهائى . حصن اسلام . هستند كه معرف عقايد و نظامات اسلام و مدافع و حافظ آن باشند و اين تعريف و دفاع و حفاظت را با نطق هاى پرشور و بيدار كننده و رهبرى مردم ثابت كنند . در اين صورت است كه اگر بعد از 120 سال درگذشتند مردم احساس خواهند كرد كه مصيبتى بر اسلام وارد و خلاى ايجاد شده است و به تعبير روايت . ثُلِمَ فِى الاْسْلامَ ثُلْمة لا يَسُدُّها شَيءٌ . اين كه مىفرمايد فقيه مؤمن اگر بميرد . ثُلِمَ فِى الاْسْلام . . خلاى جبران ناپذير در جامعه اسلام بوجود مىآيد مردن بنده است كه در خانه نشسته ام و كارى جز مطالعه ندارم ؟ از رفتن من چه خلاى در جامعهء اسلام ايجاد مىشود ؟ اسلام وقتى امام حسين ( ع ) را از دست مىدهد . ثُلم فيه ثلمة . . خلاى جبران ناپذير در آن به وجود مىآيد .

133

نام کتاب : ولايت فقيه ( فارسي ) نویسنده : السيد الخميني    جلد : 1  صفحه : 133
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
فرمت PDF شناسنامه فهرست