responsiveMenu
فرمت PDF شناسنامه فهرست
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
نام کتاب : لوامع صاحبقرانى ( شرح الفقيه ) ( فارسي ) نویسنده : محمد تقي المجلسي ( الأول )    جلد : 7  صفحه : 686


طمثت قال تتمّ طوافها و ليس عليها غيره و متعتها تامة و لها ان تطوف بين الصّفا و المروة لأنّها زادت على النّصف و قد قضيت متعتها فلتستأنف بعد الحجّ و ان هي لم تطف الَّا ثلاثة أشواط فلتستأنف الحجّ فان أقام بها جمّالها بعد الحجّ فلتخرج إلى الجعرانة أو أولى التّنعيم فلتعتمر لأنّ هذا الحديث اسناده منقطع و الحديث الاوّل رخصة و رحمة و اسناده متّصل ) ( 1 ) چنين گويد صدوق مؤلف اين كتاب كه من بحديث محمد بن مسلم فتوى مىدهم نه به حديثي كه منقولست در صحيح از ابن مسكان كه از أهل جماع است بر تصحيح ما يصحّ عنه و ضرر ندارد جهالت إبراهيم و ارسال أو از سايلى كه سؤال كرده است از حضرت امام جعفر صادق صلوات الله عليه از زنى كه چهار شوط خانه كعبه كرده باشد در عمره تمتع و حايض شود حضرت فرمودند كه تمام مىكند طواف را بعد از آن كه پاك مىشود و بر أو چيزى ديگر نيست و عمره و حجش صحيح و تمامست و سعى ميان صفا و مروه مىكند چون در آن شرط نيست كه طاهر باشد چون طوافش از نصف تجاوز كرده است و چون تقصير مىكند عمره تمتّع را كرده است و احرام بحج مىگيرد ، و اگر طواف نكرده باشد مگر سه شوط و تا چهار تمام نشود سه شوط كرده است پس مىبايد كه نقل كند نيّت عمره را بحج و به عرفات رود و حجرا به جا آورد پس اگر بعد از حج شتربانش بايستد عمره مفرده مىكند كه از جهة احرامش مىرود به جعرانه بتشديد راء و تخفيف را خوانده‌اند يا به تنعيم رود و عمره مفرد بكند صدوق مىگويد كه من به اين حديث عمل نمىكنم زيرا كه اسناد اين حديث مرسل شده است كه معلوم نيست كه إبراهيم بن إسحاق از كه روايت كرده است و اگر چه مرسلات ابن مسكان و

686

نام کتاب : لوامع صاحبقرانى ( شرح الفقيه ) ( فارسي ) نویسنده : محمد تقي المجلسي ( الأول )    جلد : 7  صفحه : 686
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
فرمت PDF شناسنامه فهرست