responsiveMenu
فرمت PDF شناسنامه فهرست
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
نام کتاب : لوامع صاحبقرانى ( شرح الفقيه ) ( فارسي ) نویسنده : محمد تقي المجلسي ( الأول )    جلد : 7  صفحه : 578


آفتاب متغير نمىشود ، پس شخصي از حضرت پرسيد كه جامه كه مىآويزد تا كجا بياويزد حضرت فرمودند كه چشمهاى أو را به پوشاند گفت عرض كردم كه تا دهن برسد فرمودند كه بلى ، پس حضرت امام جعفر صلوات الله عليه فرمودند كه زن محرمه زرينه آلات نمىپوشد و جامهاى رنگين نمىپوشد مگر رنگى كه جامه و بدن را رنگين نكند به آن كه رنگ پس ندهد .
و در صحيح از عبد الرحمن منقولست كه گفت سؤال كردم از حضرت امام موسى كاظم صلوات الله عليه از زنى كه زرينه آلات پوشيده باشد و خلخال در پا داشته باشد و دست برنجن در دست داشته باشد و گوشوارهاى طلا و نقره در گوش كرده باشد آيا در حال احرام اينها را بحال خود مىگذارد و پيش از احرام اينها را مىپوشيده باشد در احرام مىگذارد بحال خود يا باز مىكند حضرت فرمودند كه مىپوشد و بحال خود مىگذارد بي آن كه ظاهر سازد به مردان در حال سواري يا پياده و به اين حديث جمع مىشود ميان روايات كه هر زينتى كه عادت داشته است مىتواند پوشيد بشرط آن كه به كسى ننمايد .
( و روى الحلبيّ عن أبي عبد الله صلوات الله عليه قال لا باس ان تحرم المرأة في الذّهب و الخزّ و ليس يكره الَّا الحرير المحض . ) ( 1 ) و به أسانيد صحيحه معتبره كه شش صحيح است و پنج حسن كالصحيح منقولست كه حضرت امام جعفر صادق صلوات الله عليه فرمودند كه باكى نيست كه زن احرام گيرد يعنى جامه احرامى أو طلا باف باشد يا خز باف باشد يا طلا را با خز بافته باشند و مكروه نيست مگر حريز محض ، و ظاهر آنست كه امتزاج به طلا يا خز جامه را از حرير محض بودن مىاندازد .
( و في رواية حريز قال إذا كان للمرأة حلىّ لم تحدثه للإحرام لم ) *

578

نام کتاب : لوامع صاحبقرانى ( شرح الفقيه ) ( فارسي ) نویسنده : محمد تقي المجلسي ( الأول )    جلد : 7  صفحه : 578
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
فرمت PDF شناسنامه فهرست