responsiveMenu
فرمت PDF شناسنامه فهرست
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
نام کتاب : لوامع صاحبقرانى ( شرح الفقيه ) ( فارسي ) نویسنده : محمد تقي المجلسي ( الأول )    جلد : 7  صفحه : 463


آوردن و بعد از غسل پيش از احرام دوخته مىتوان پوشيد ، و منافاة ندارد با احاديثى كه وارد شده است كه غسل را اعاده كند اگر چه اعاده نيز مستحب است چنانكه خواهد آمد .
( و در صحيح از معاوية بن وهب منقول است همين حديث با زيادتى آن كه چون بمسجد شجره برسى مرتبه ديگر غسل مىكنى و جامهاى احرام را مىپوشى و سأله معاوية بن عمّار عن الرّجل يطلى قبل ان يأتي الوقت بستّ ليال قال لا باس به و سأله عن الرّجل يطلى قبل ان يأتي مكة بسبع أو ثمان ليال قال لا باس به ) ( 1 ) و به أسانيد صحيحه منقولست از معاوية كه گفت سؤال كردم از حضرت امام جعفر صادق صلوات الله عليه از شخصي كه پيش از آن كه به ميقات آيد به شش شب نوره بكشد فرمودند كه باكى نيست و باز سؤال كردم از آن حضرت صلوات الله عليه از شخصي كه نوره كشد هفت شب يا هشت شب پيش از آن كه به مكة آيد آيا اكتفا به آن نوره مىتواند كرد فرمودند كه باكى نيست و مراد از شب شبانه روز است و قانون عرب اينست كه تاريخ را به شب حساب مىكنند غالبا و مراد از آن شب و روز است ( و روى علي بن أبي حمزة عن أبي بصير قال سال رجل أبا عبد الله صلوات الله عليه و انا حاضر فقال إذا اطَّليت للإحرام الاوّل كيف لي ان اصنع في الطَّلية الأخيرة و كم حدّ ما بينهما فقال ان كان بينهما جمعتان خمسة عشر يوما فاطل ) ( 2 ) و در موثق منقولست از أبى حمزه كه شخصي از حضرت امام جعفر صادق صلوات الله عليه سؤال كرد و من حاضر بودم و در كافى و تهذيب

463

نام کتاب : لوامع صاحبقرانى ( شرح الفقيه ) ( فارسي ) نویسنده : محمد تقي المجلسي ( الأول )    جلد : 7  صفحه : 463
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
فرمت PDF شناسنامه فهرست