responsiveMenu
فرمت PDF شناسنامه فهرست
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
نام کتاب : لوامع صاحبقرانى ( شرح الفقيه ) ( فارسي ) نویسنده : محمد تقي المجلسي ( الأول )    جلد : 7  صفحه : 462


جامه احرام را به پوش و بايد كه چنان كنى كه در أول ظهر از اينها فارغ شده باشى و اگر نزد زوال نباشد .
ضرر ندارد و ليكن محبوبتر نزد من آنست كه فراغ از اينها نزد زوال باشد و بر اين مضمون أحاديث صحيحه ديگر نيز وارد شده است و همه بر سبيل استحباب است الا غسل كه قول به وجوبش هست چنانكه در مرسله يونس گذشت كه سه غسل فرض است يكى غسل احرام ، و أحاديث بسيار بلفظ امر وارد شده است أحوط آنست كه ترك نكند و قصد وجوب و ندب نيز نكند بلكه بقصد قربت واقع سازند خواه غسل احرام حج باشد و خواه احرام عمره ، ديگر كندن جامهاى دوخته را و پوشيدن ندوخته را بقصد وجوب واقع ساختن بهتر است ( و روى معاوية بن وهب قال سالت أبا عبد الله صلوات الله عليه و نحن بالمدينة عن التّهيّؤ للإحرام فقال أطل بالمدينة و تجهّز بكلّ ما تريد و اغتسل ان شئت و ان شئت استمتعت بقميصك حتّى تاتى مسجد الشّجرة ) ( 1 ) و به أسانيد صحيحه منقولست از معاوية كه گفت سؤال كردم از حضرت امام جعفر صادق صلوات الله عليه در وقتي كه در مدينه بودم از مهيا شدن و پاكيزه ساختن خود از جهة احرام حضرت فرمودند در شهر نوره بكش و تهيه و پاكيزه گى خود را به جا آور به آن چه سابقا مذكور شد بهر نحو كه خواهى يعنى همه آن چه مذكور شد يا بعضي از آن را و اگر خواهى در شهر غسل مىتوان كرد و اگر چه فاصله بشود ضرر ندارد و اگر خواهى بعد از غسل پيراهن كه مخيط است مىتوانى پوشيدن تا بمسجد شجره .
و مطلب اين است كه مقدمات احرامات را پيش از ميقات به جا مىتوان

462

نام کتاب : لوامع صاحبقرانى ( شرح الفقيه ) ( فارسي ) نویسنده : محمد تقي المجلسي ( الأول )    جلد : 7  صفحه : 462
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
فرمت PDF شناسنامه فهرست