responsiveMenu
فرمت PDF شناسنامه فهرست
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
نام کتاب : لوامع صاحبقرانى ( شرح الفقيه ) ( فارسي ) نویسنده : محمد تقي المجلسي ( الأول )    جلد : 7  صفحه : 107


صداى خانه زنبور عسل است كه هيچ صدايى مفهوم نمىشود اما نزد حق سبحانه و تعالى ظاهر است و حق سبحانه و تعالى خطاب مىفرمايد به ايشان كه « انا الله ربّكم » چنانكه در كافى است منم خداوندى كه پروردگار شما أم و شما بندگان منيد ادا كرديد حق مرا و بر من لازمست كه دعاهاى شما را مستجاب گردانم پس حق سبحانه و تعالى در آن شب تخفيف مىدهد از كسى كه مىخواهد تخفيف دهد و همه گناهان را مىآمرزد از جهة كساني كه خواهد تخفيف دهد و همه گناهان را مىآمرزد يا آن كه حطَّ عبارت از مغفرت گناهانست و بس و مغفرت عبارت از رسانيدن ايشان است به بهشت نيز < صفحة فارغة > [ ازدحام مردم و تكبير گفتن ] < / صفحة فارغة > ( فإذا ازدحم النّاس فلم يقدروا على أن يتقدّموا و لا يتاخّروا كبّروا فانّ التكبير يذهب بالضّغاط ) ( 1 ) پس هر گاه ازدحام شود از كثرت مردمان كه نتوانند پيش و پس رفتن : الله أكبر بگويند كه تكبير سبب وسعت مىشود و فشارش برطرف مىشود < صفحة فارغة > [ وقوف به مشعر ] < / صفحة فارغة > ( و الحاجّ إذا وقف بالمشعر خرج من ذنوبه ) ( 2 ) و هر گاه حاجى وقوف در مشعر را به جا آورد از گناهان بيرون آيد چنانكه در روايت صحيحه وارد شده است و الوقوف بعرفة سنّة و بالمشعر فريضة ) * و در رساله أعمش از حضرت امام جعفر صادق صلوات الله عليه و در غير آن از اخبار وارد است كه وقوف در عرفات سنت است يعنى وجوب آن از قرآن ظاهر نشده است بلكه از سنت حضرت سيد المرسلين صلَّى الله عليه و آله ظاهر شده و وقوف در مشعر الحرام واجبي است كه وجوبش از قرآن ظاهر شده است چون بلفظ امر است چنانكه حق سبحانه و تعالى فرموده است كه چون از عرفات بار كنيد و بر گرديد خداوند خود را ياد كنيد نزد مشعر الحرام و مشهور آنست كه مراد از ذكر نيّت وقوفست در مشعر

107

نام کتاب : لوامع صاحبقرانى ( شرح الفقيه ) ( فارسي ) نویسنده : محمد تقي المجلسي ( الأول )    جلد : 7  صفحه : 107
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
فرمت PDF شناسنامه فهرست