مىشود ، هم چنان كه تزوّج ، مطاوعه زوّجت مىشود . پس ممكن است كه از اين جهت ، « قبلت النّكاح » در قبول أنكحت ، متداول شده است ( 1 ) نه « قبلت الانكاح » ، هم چنان كه در آنجا نيز اشاره شد . و امّا تعديه به لام را در كلام اهل لسان نيافتيم ( 2 ) . و ساير وجوه را به همان قسم كه در لفظ نكاح گذشت ، مراعات نمايند احتياطا . و اگر صيغه را فضولا بخوانند ، مادامى كه به زوجين نگويند كه صيغه خوانده شد به فلان صداق و ايشان امضا ننمايند ، تصرّف كردن ايشان در يكديگر حرام است . و از اين امر نيز ، بسيار غفلت مىشود . و اگر يكى از ايشان به محض شنيدن به جهت كمى صداق يا زيادتى آن و مانند اينها ، بگويد : راضى نيستم به اين عقد فضولى ، باطل مىشود . پس اگر بعد از آن راضى شود ، بايد تجديد صيغه شود ، و از اين نيز ،