الإسلام به سفارت و تجارت و سياحت بيايند و تا به آن وقتى كه اذن داده است ، جان و مال و عيال ايشان محفوظ است . پس كفّارى را كه پادشاه مأذون در توقّف در دار الإسلام فرمودهاند ، ايذاء ايشان به هيچ وجه جايز نيست . بلكه حرام و مرتكبش فاسق است . بلكه شبه امان نيز ، چنين است . شبه امان : و شبه امان : آن است كه بر وى مشتبه باشد سلوك اهل اسلام . لهذا يقين كند كه رفتار نيك با او خواهند كرد . و يا گمان كند مثل سفيرى كه به گمان اين كه از قديم تا به حال ، احدى سفير را اذيّت نكرده است ، به سفارت بدار الإسلام بيايد . و يا قاصد و تاجر و مكارى و مانند اينها كه هر ولايت مىروند ، ايشان را اذيّت نمىكنند ، به اين گمان به دار الاسلام بيايند . پس اذيّت ايشان حرام و جان و مال و عيال ايشان محفوظ خواهد بود ، تا مراجعت به وطن خود نمايند . و عكس وى [ آن ] ( 1 ) نيز ، چنين است ، يعنى اگر با امان كفّار و يا با