responsiveMenu
فرمت PDF شناسنامه فهرست
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
نام کتاب : رسائل فقهى ( فارسي ) نویسنده : محمد تقي جعفري    جلد : 1  صفحه : 200


باطل اعتنايى به منطق و حكمت و ديگر توجيهات راستين نكردند ، براى دولت و جامعه واجب است كه از ترويج آن آراء و عقايد و مكتبهاى فاسد براى سالم نگاه داشتن معنويات و ذهنيات مردم جامعه جلوگيرى كنند با طرقى كه مناسب اصول انسانى و اسلامى باشد .
ج - اصحاب آراء و عقايد باطله و بىاساس در جامعهء اسلامى - چنانكه در بندهاى « الف » و « ب » ماده ششم و بند « ب » ماده نهم آمده است - مادامى كه اخلالى به جامعه وارد نياورند ، در همهء شئون حيات و كرامت و آزادى و تعليم و تربيت و تساوى در مقابل قوانين از همزيستى با مسلمين برخوردار مىباشند و با نظر به لزوم تصحيح عقايد آنان از ديدگاه ضرورت قرار گرفتن در مسير تكامل در حيات معقول ، حاكم اسلامى در هر زمانى با نظر به مقضيات موضوعات و مسايل مستحدثه در بارهء آنان و همزيستى با مسلمين ، مطابق مقرّرات اسلامى عمل مىكند .
< فهرس الموضوعات > حقوق بشر از ديدگاه غرب < / فهرس الموضوعات > حقوق بشر از ديدگاه غرب ماده نوزدهم حقوق بشر از ديدگاه اسلام كه در بالا مطرح نموده‌ايم با دو ماده پانزدهم و شانزدهم از حقوق بشر از ديدگاه اسلام ارتباط دارد كه در مباحث قبلى در موقع تحقيق و تطبيق با مواد هجدهم و نوزدهم از ديدگاه غرب مورد بحث و تحقيق قرار گرفته است ، ( مراجعه فرماييد ) .
< فهرس الموضوعات > حقوق بشر از ديدگاه اسلام ماده بيستم < / فهرس الموضوعات > حقوق بشر از ديدگاه اسلام ماده بيستم الف - هر انسانى حق دارد كه آزادانه از محلى به محل ديگر منتقل شود و محل اقامت خود را در شهرها و كشورهاى اسلامى يا خارج از آنها در موقع ضرورت انتخاب نمايد . هر كسى كه در يك جامعه منكوب و بينوا شود مىتواند به جامعهء ديگرى پناهنده گردد و بر هر جامعه اى كه يك انسان پناهنده شده ، واجب است كه او را پناه بدهد تا او را به جايگاه امن برساند .
حق پناهندگى مشروط بر اين است كه شخص پناهنده ، مرتكب جرمى نشده باشد تا

200

نام کتاب : رسائل فقهى ( فارسي ) نویسنده : محمد تقي جعفري    جلد : 1  صفحه : 200
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
فرمت PDF شناسنامه فهرست