responsiveMenu
فرمت PDF شناسنامه فهرست
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
نام کتاب : رسائل فقهى ( فارسي ) نویسنده : محمد تقي جعفري    جلد : 1  صفحه : 174


امتياز است : 1 - زن طعم حيات را مىچشد ، مرد مفهوم حيات را درك مىكند . 2 - زن بيشتر تحمّل وظايف ادامهء حيات را مىنمايد .
< فهرس الموضوعات > حقوق بشر از ديدگاه اسلام ماده هشتم < / فهرس الموضوعات > حقوق بشر از ديدگاه اسلام ماده هشتم مراعات احترام هر انسان و حفظ آبروى اجتماعى او در زمان زندگى و پس از مرگش واجب است و دولت و جامعه به حمايت از بدن و مدفن او مكلَّفند .
< فهرس الموضوعات > حقوق بشر از ديدگاه غرب مادهء بيست و پنجم < / فهرس الموضوعات > حقوق بشر از ديدگاه غرب مادهء بيست و پنجم 1 - هر كس حق دارد كه سطح زندگى و سلامتى و رفاه خود و خانواده اش را از حيث خوراك و مسكن و مراقبتهاى طبّى و خدمات لازم اجتماعى تأمين كند و هم چنين حق دارد كه در مواقع بىكارى ، بيمارى ، نقص اعضاء ، بيوه گى و پيرى ، يا در تمام موارد ديگر كه به علل خارج از ارادهء انسان ، وسايل امرار معاش از دست رفته باشد ، از شرايط آبرومندانهء زندگى برخوردار شود .
< فهرس الموضوعات > مشتركات < / فهرس الموضوعات > مشتركات :
مراعات احترام و آبروى همهء افراد انسانى در هر دو نظام حقوقى ( از ديدگاه اسلام و از ديدگاه غرب ) مسلم تلقى شده است و نيازى به تفصيل نيست .
< فهرس الموضوعات > تفاوتهاى حقوق بشر از ديدگاه اسلام و غرب < / فهرس الموضوعات > تفاوتهاى حقوق بشر از ديدگاه اسلام و غرب در حقوق بشر از ديدگاه غرب اشاره اى به وجود حفظ كرامت و آبروى انسان پس از مرگ او وجود ندارد . در صورتى كه براى تحكيم كرامت و حيثيت انسانى تصريح به اين حق از ضرورت كامل برخوردار است و با توجه به اين حق و حق حيات جنين ( كه با نظر به حرمت سقط جنين ثابت شده است ) اثبات مىشود كه اسلام ، فوق انگيزه‌هاى احساساتى خام و يا اهداف ديگر ، واقعا انسان را از آغاز ورود به جهان هستى تا پس از خروج از آن ، داراى كرامت و حيثيت ذاتى مىداند ، و همان گونه كه در جملهء آخر مادهء

174

نام کتاب : رسائل فقهى ( فارسي ) نویسنده : محمد تقي جعفري    جلد : 1  صفحه : 174
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
فرمت PDF شناسنامه فهرست