نام کتاب : ادوار فقه و كيفيت بيان آن ( فارسي ) نویسنده : محمد ابراهيم جناتي جلد : 1 صفحه : 243
خراسانى و ميرزا محمد تقى شيرازى منتشر گرديد . 4 - مختصر همين رساله براى نخستين بار در تهران به سال 1277 در 130 صفحه و نيز در تهران به سال 1305 بدون شماره صفحه و بىتاريخ ضمن مجموعه 7 رساله 229 صفحه اى كه 88 صفحه آن نخبه است به چاپ رسيد . 5 - مرحوم آية الله شيخ عبد الحسين تهرانى شيخ العراقيين پس از بيان مواضع اختلاف و ارائه فتواى خود در سال 1285 آن را به نام خود چاپ كرد ، و در سال 1269 مرحوم آية الله ملا محمد باقر بن مهدى گيلانى ابواب طهارت و نماز و روزه رسالهء مزبور را با فتاواى خود به چاپ رسانيد . [1] 6 - متن رسالهء مزبور با بيان فتاواى مرحوم سيد ابو الحسن كشميرى ( م 1313 ه . ق ) به زبان اردو در هندوستان چاپ شد . رسالهء عمليه مرحوم آية الله شيخ حسن كاشف الغطاء ( م 1262 ه . ق ) صاحب كتاب انوار الفقاهة كه در سال 1255 تأليف شده . رسالهء عمليه آية الله سيد ابراهيم قزوينى ( م 1262 ) صاحب ضوابط الاصول كه در كتابخانهء مدرسه ميرزاى شيرازى در سامرا موجود است و مناسك حج او كه در اصفهان به سال 1265 به چاپ رسيد . رسالهء عمليهء مرحوم آية الله سيد محمد حسينى زنجانى ( م 1269 ه . ق ) رسالهء عمليه مرحوم آية الله سيد ابو القاسم حسينى ( م 1270 ه . ق ) كه به سال 1262 به چاپ شد . رسالهء « نجاة العباد فى يوم المعاد » اثر شيخ الفقهاء و امام المحققين حضرت آية الله شيخ محمد حسن نجفى ( 1192 / 1200 - 1266 ه . ق ) مؤلف موسوعه ارزشمند « جواهر الكلام فى شرح شرايع الاسلام » رسالهء « نجاة العباد » مجموعه اى بسيار گيرا و نفيس و گرانسنگ است كه نكات فقهى فراوانى در بر دارد . به همين جهت از زمان تأليف آن در اواخر مرحلهء چهارم تا كنون كه دورهء ششم است پيوسته مورد عنايت و توجه فقهاى اسلام بوده و در محافل علمى و جلسات استفتاء مورد استفاده قرار مىگرفته است . اين رساله به قدرى متقن و متين نوشته شده بود كه وقتى مقلدين از شيخ اعظم