رقطاء ( در ابطح بيرون مكه قديم ) عقب انداخته و در آنجا بگويد . ولى احتياط مستحب اين است كه از جائى كه محرم مىشود فورا تلبيه را آهسته بگويد و از جاهائى كه گفته شد بلند بگويد . ( 167 ) : احتياط غير لازم اين است ، كسى كه عمره تمتع بجا مىآورد ، وقتى چشمش به خانه هاى قديم مكه افتاد تلبيه نگويد . و حد آن براى كسى كه از راه مدينه مىآيد ، عقبه مدنيين است . و كسى كه عمره مفرده بجا مىآورد ، اگر از خارج حرم آمده باشد ، هنگام دخول حرم ، و چنانچه از مكه بيرون رفته كه احرام عمره ببندد ، هنگام ديدن كعبه تلبيه را قطع نمايد . و كسى كه حج بجا مىآورد ، هر نوع حجى باشد ، هنگام ظهر روز عرفه تلبيه را قطع كند . ( 168 ) : اگر پس از پوشيدن لباس احرام ، و قبل از گذشتن از ميقات شك كند كه تلبيه گفته يا نه ، بايد بنا را بر نگفتن گذاشته و تلبيه بگويد . و اگر بعد از تلبيه گفتن شك كند آيا درست گفته يا نه ، بنا را بر درست بودن بگذارد . و احرام و عملش صحيح است . سوم : پوشيدن دو جامه احرام ( ازار و رداء ) پس از بيرون آوردن لباسهائى كه پوشيدن آن بر محرم حرام است .