( 163 ) : احرام حج تمتع ، و عمره تمتع ، و حج افراد ، و عمره مفرده بدون تلبيه منعقد نمىشود . اما حج قران هم چنان كه به تلبيه محقق مىشود به اشعار يا تقليد نيز تحقق مىيابد ، هر چند احتياط غير لازم گفتن تلبيه است . ( 164 ) : در صحت احرام ، طهارت از حدث اصغر و اكبر ، شرط نيست . پس احرام شخص بى وضو يا جنب يا زن در حال حيض يا نفاس ، اشكالى ندارد . اما جنب و حائض و نفساء بايد در مسجد و در حال عبور و بدون توقف احرام ببندند . ولى غسل احرام براى همه مستحب است . ( 165 ) : تلبيه در احرام بمنزله تكبيرة الاحرام در نماز است . پس هر گاه نيت احرام نمود ، و لباس احرام را پوشيد ، و يكى از محرمات احرام را قبل از تحقق احرام ( به تلبيه گفتن يا اشعار و تقليد ) مرتكب شد ، گناهى نكرده و كفاره اى بر او نخواهد بود ، زيرا هنوز محرم نشده است . ( 166 ) : كسى كه مىخواهد از راه مدينه به حج رود ، بهتر است گفتن تلبيه را تا رسيدن به بيداء ( بيابانى است خارج مدينه ) عقب انداخته ، و در آنجا تلبيه بگويد . و كسى كه مىخواهد از مكه به حج برود ، تلبيه را تا رسيدن به