صحيح نيست . اما اگر ترديد داشت ، كه وظيفه او احرام به تمتع است ، يا احرام به افراد ، و حج واجب بر خود را قصد كرد ، و با رسيدن به عالم وظيفه خود را پرسيد و عمل كرد ، بعيد نيست صحيح باشد . دوم : بجا آوردن عمره و حج با هم در ماههاى حج ( شوال ، ذى القعده ، ذى الحجه ) . و اگر يك جزء عمره را قبل از ماه شوال بجا آورد ، حجش صحيح نيست . سوم : انجام عمره و حج ، در يك سال . پس اگر عمره را بجا آورد ، و حج را تا سال بعد تأخير انداخت ، حجش صحيح نيست . اگر چه تا سال بعد در مكه بماند . و فرقى نيست كه بعد از عمره ، از احرام بيرون بيايد ، يا تا سال بعد در احرام باقى باشد . چهارم : محرم شدن به احرام حج از خود مكه ، در حال اختيار . و مستحب است از مسجد الحرام باشد . و بهترين موضع مقام ابراهيم يا حجر اسماعيل است . و چنانچه نتواند از خود مكه محرم شود ، بايد از هر جا كه توانست ، محرم شود . پنجم : انجام دادن همه اعمال عمره و حج توسط يك نفر ، و براى يك شخص . پس اگر دو نفر براى انجام حج تمتع ، از طرف مرده يا زنده اى اجير شوند ، كه يكى عمره و ديگرى حج را انجام