است كه هر چند بتواند از حرم دور شود و احرام ببندد . سوم : آن كه در حرم باشد و برگشتن به خارج حرم برايش ممكن نباشد ، كه در اين صورت لازم است از جاى خود احرام ببندد ، هر چند وارد مكه شده باشد . چهارم : آن كه در خارج حرم باشد و نتواند به ميقات برگردد ، كه در اين صورت لازم است از جاى خود محرم شود . و در تمام اين چند صورت حكم به صحت عمل مكلف مىشود ، اگر وظايفى را كه گفته شد انجام بدهد . مسأله 170 - هر گاه زن حائض از روى جهل به حكم و ندانستن مسأله از ميقات احرام نبسته و داخل حرم شد ، بر او لازم است مانند ديگران در صورتى كه نتواند به ميقات برگردد ، به خارج حرم رفته و از آنجا احرام ببندد . بلكه احتياط اين است كه تا آن جا كه ممكن است از حرم دور شود و احرام ببندد به شرطى كه اين عمل مستلزم فوت حج نباشد و در صورتى كه انجام اين عمل برايش ممكن نباشد ، با ديگران يكسان خواهد بود يعنى مانند ديگران از حرم محرم شود . مسأله 171 - هر گاه عمره فاسد شد ، واجب است در صورت امكان از سر گرفته شود . و چنانچه اعاده آن هر چند به جهت كمى وقت ممكن نباشد ، حج وى فاسد خواهد بود و لازم است در سال بعد اعاده شود .