نام کتاب : مناسك حج ( فارسي ) ( محشى ) نویسنده : السيد الخميني جلد : 1 صفحه : 387
طلوع آفتاب به مشعر مىرسانند و وقوف ركنى مشعر را درك مىكنند ، آيا نيابت آنان صحيح است يا نه ؟ ج - اگر از ذوى الاعذار نبودهاند ( 1 ) كه نيابت آنها ( 2 ) صحيح است در فرض مرقوم حجشان نيابتا صحيح است ( 3 ) . هر چند مرتكب حرام شدهاند ( 4 ) . [ 993 ] س - كسى كه نمىدانسته وقوف اختيارى مشعر بين طلوعين است ( 5 ) ، پس از آن وقوف اضطرارى را درك كرده ، وظيفهء او چيست ؟ ج - اگر جهل او قصورى و عذرى باشد نه تقصيرى ، و ترك وقوف اختيارى از روى عذر شده باشد ، مانع ندارد ( 6 ) . [ 994 ] س - شخصى وقوف عرفات و مقدارى از وقوف ليلى مشعر را درك كرده و عمدا قبل از طلوع فجر رفته است به منى ، براى بردن اثاث و كار ديگرى ، و قصد داشته است كه مجددا به مشعر برگردد ولى در منى خوابش برده ، وظيفهء چنين حاجى چيست ؟ ج - با فرض اين كه ترك اختيارى مشعر عمدى نبوده ، در فرض مرقوم ، اضطرارى ( 7 )
387
نام کتاب : مناسك حج ( فارسي ) ( محشى ) نویسنده : السيد الخميني جلد : 1 صفحه : 387