نام کتاب : مناسك حج ( فارسي ) ( محشى ) نویسنده : السيد الخميني جلد : 1 صفحه : 352
جايز است يا نه ، و ملاك ضرورت چيست ؟ ج - بنا بر احتياط واجب جايز نيست ( 1 ) ، و ضرورت عرفى است ( 2 ) . [ خاتمة ] تبدّل حج تمتع به افراد [ 921 ] م - اگر شخصى كه احرام عمره بسته است به واسطهء عذرى دير وقت وارد مكه شد به طورى كه اگر مىخواست عمره به جا بياورد وقت وقوف به عرفات مىگذشت يا خوف داشت كه بگذرد ، بايد عدول كند به حج افراد ، و پس از به جا آوردن آن عمرهء مفرده به جا آورد و حج او صحيح و كافى از حجة الاسلام است . [ 922 ] م - اگر زنى احرام بست و وقتى به مكه وارد شد به واسطهء حيض يا نفاس نتوانست طواف به جا آورد و اگر مىخواست بماند تا پاك شود ترس آن داشت كه وقت وقوف به عرفات بگذرد به دستورى كه در مسأله قبل گفته شد بايد عمل كند ( 3 ) . [ 923 ] م - اگر بدون احرام وارد مكه شد و نبستن احرام به واسطهء عذرى بوده و وقت هم تنگ باشد بايد در مكه احرام حج افراد ببندد و به دستور سابق عمل كند ( 4 ) .
352
نام کتاب : مناسك حج ( فارسي ) ( محشى ) نویسنده : السيد الخميني جلد : 1 صفحه : 352